خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 03 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهره برداری از ۶۹ معدن در خراسان رضوی طی سال جاری

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 22 اسفند 1400 - 15:18
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۱ ماه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰، ۶۹ معدن جدید با ۲۷ میلیون تن ذخیره ماده معدنی و ظرفیت استخراج یک میلیون و۹۳ هزار تن ماده معدنی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
معدن،رضوي،معادن،خراسان،تن،معدني،صنعت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۱ ماه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰، ۶۹ معدن جدید با ۲۷ میلیون تن ذخیره ماده معدنی و ظرفیت استخراج یک میلیون و۹۳ هزار تن ماده معدنی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
امیررضا رجبی در این خصوص اظهار کرد: عمده مواد معدنی این معادن شامل سنگ آهن ،مس، کرومیت، سنک لاشه، سرب وروی، سلیس و مرمریت است که درشهرستان‌های مشهد،سبزوار،تربت حیدریه، تایباد، فریمان، گناباد، تربت جام، خواف،چناران، نیشابور، بردسکن، جغتای، داورزن و کاشمربه بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: معادن مذکور که با ۱۴۰۵میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده و امکان اشتغال مستقیم برای ۳۶۱ نفر را فراهم آورده است.
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوی بیان کرد: طی همین مدت ۶۵ مورد پروانه اکتشاف و۳۳ فقره گواهینامه کشف برای فعالان بخش معدن صادرشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، رجبی گفت: با بهره‌برداری معادن جدید، مجموع معادن دارای پروانه بهره برداری استان به۱۰۰۲ معدن با ذخیره ۲ میلیاردو۸۶۰ میلیون تن ،ظرفیت استخراج سالیانه ۵۵ میلیون تن و حجم سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار و ۸۲۸ میلیاردریال رسیده و امکان اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۲۴۶ نفر را در سطح استان فراهم کرده است.
انتهای پیام