بیتدبیری مسئولان نباید نورانیت پرچم اسلام را کم کند
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نبابد مشکلات و بی تدبیری مسئولان نورانیت پرچم اسلام را کم رنگ کند .

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در همایش طلایهداران تبلیغ با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه مناسبی برای اصلاح، تذهیب و جبران گذشته است، اظهارداشت: آنچه در صدر تبلیغات باید قرار بگیرد احکام نورانی پروردگار یعنی واجبات و محرمات است.
وی افزود: آنچه در راس وظایف جامعه باید قرار بگیرد عمل درست به واجبات و محرمات است که برخی از مردم این احکام را نمیدانند مبلغین باید آنها را درست تبیین کنند.
نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کسانی که از روزهداری معذورند باید حرمت این ماه را حفظ و در منظر مردم روزهخواری نکنند که اطلاعرسانی نسبت به این موضوع بسیار مهم است.
نکونام به تشریح وظایف مبلغین پرداخت و تصریح کرد: حساسیت جامعه باید نسبت به منکر بالا رود چرا که جامعه بیتفاوت نسبت به منکر نمیتواند به سوی کمال برود بنابراین بالا بردن حساسیت عمومی جامعه نسبت به منکرات و ترویج معروفات از وظایف مبلغین است.
وی ادامه داد: سبک زندگی مردم باید به سمت دین جهت داده شود نه براساس آداب و رسوم قبیلهای، محلهای، اینترنتی و ماهوارهای این موضوعات خسارتبار است نباید دشمن موثر و دین کمرنگ شود.
نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری تشریح و تبیین مقطع تاریخی امروز را از دیگر وظایف مبلغین دانست و گفت: امروز در مقطع بینظیری از تاریخ قرار داریم زیرا پرچم اسلام در جهان برافراشته شده نباید مشکلات و بیتدبیریهای مسئولان نورانیت پرچم اسلام را کمرنگ کند و تشریح این موضوع کار سختی است و بیانی رسا و اخلاق لازم دارد.
نکونام مطرح کرد: بیانیه گام دوم منشور زیبا و چراغ راه 40 ساله دوم انقلاب و روح این بیانیه سیاسی است اما نباید با نگاه سیاسی تبیین شود زیرا دستورات دینی در آن قرار دارد و باید با نگاه دینی تبیین شود.
وی تشریح کرد: تبلیغ نباید منحصر به منبر باشد بلکه باید با حضور ناصحانه و مهربانانه در مجامع مختلف تذکر داده شود زیرا دشمن از همه ابزارها استفاده میکند و اگر ما تنها از منبر استفاده کنیم عقب میمانیم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در امر تبلیغ نباید رفتار سبکسرانه و شوخی نابهجا وجود داشته باشد زیرا جایگاه تبلیغ تنزل مییابد، رفتار ساده و همراه با خوشرویی از رموز موفقیت در تبلیغ است.
انتهای پیام/ش