انجام ملاقات حضوری ذینفعان گمرک با مدیران میسر شد
ارونقی گفت: فراهم کردن شرایط سهل و آسان جهت انجام ملاقات حضوری ذینفعان گمرک با مدیران به منظور طرح مسائل و مشکلات از ضرورت های گمرک ایران است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران؛
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از گمرک ایران، رسیدگی به مشکلات ذینفعان گمرک و پاسخگویی به موقع به آنها در رأس سیاستها و برنامههای گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به همین دلیل سازوکارهای ویژهای برای تحقق آن ایجاد شده است.
تازهترین اقدام در اینباره تأکید و توصیه معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران به مدیران و مسئولان گمرکات اجرایی برای فراهم کردن شرایط سهل و آسان جهت انجام ملاقات حضوری ذینفعان گمرک با مدیران به منظور طرح مسائل و مشکلات و بیان خواستههایشان است.
گمرک ایران، رسیدگی به مشکلات ذینفعان گمرک و پاسخگویی به موقع به آنها در رأس سیاستها و برنامههای گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به همین دلیل سازوکارهای ویژهای برای تحقق آن ایجاد شده است.
تازهترین اقدام در اینباره تأکید و توصیه معاون فنی و امور گمرکیبه مدیران و مسئولان گمرکات اجرایی برای فراهم کردن شرایط سهل و آسان جهت انجام ملاقات حضوری ذینفعان گمرک با مدیران به منظور طرح مسائل و مشکلات و بیان خواستههایشان است.
مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در این باره گفت: امروزه وظایف و مأموریت گمرک جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از وظایفی نظیر تأمین درآمد و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بوده و طیف وسیعی از الزامات ملی و بینالمللی را شامل میشود.
وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران با درک عمیق این موضوع و انتظارات به حقی که ذینفعان ازجمله فعالان اقتصادی، مصرفکنندگان، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان، برای تسهیل و توسعه تجارت، همچنین اجرای سیاستهای بازرگانی خارجی و حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان دارند، برنامههای متعددی را پیگیری میکند.
بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت تبدیل داده خام به اطلاعات فرآوری شده در رشد اقتصادی
ارونقی با اشاره به اهداف کلان استراتژیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (Strategic Goals) ازجمله روانسازی تجاری، حفاظت از سلامت و امنیت جامعه، حمایت از تولید ملی با گرایش افزایش توان رقابتی، جمعآوری مطلوب درآمد و ارتقای سطح رضایتمندی ذینفعان، یادآور شد: در راستای ارتقای سطح رضایتمندی ذینفعان، یکی از عوامل حائز اهمیت و دارای ارزش اساسی، کیفیت رابطه سازمان با افراد یا سازمانهایی است که با آن سروکار دارد.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اظهارداشت: بدون شک یکی از مهمترین وظایف مسئولین، ایجاد ارتباطات دوسویه مردمی است و به لحاظ اهمیت غیرقابل انکار این موضوع، ارتباطات مردمی در میان سایر نقشهای تعریف شده مسئولین، نمایانتر و بارزتر است.
در ارتباط دوسویه و چهره به چهره، اقناع و جلب رضایت اربابرجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که مسئولین سازمان و ادارات باید آنها را مدنظر قرار دهند.
وی ضمن تشکر از اقدامات صورت پذیرفته در این راستا گفت: شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا در صورت درخواست مراجعین به گمرک برای ملاقات حضوری و بحث و بررسی درخصوص مباحث فنی و اختلافات پیش آمده فیمابین گمرک و صاحب کالا، کمافیالسابق در اسرع وقت اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اهتمام بایسته در راستای رفع مشکلات مراجعین در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه بهعمل آید.
ارونقی خطاب به مدیران کل، مدیران و معاونین امور گمرکی گمرکات اجرایی گفت: لازم است اطلاعرسانی مطلوب از سوی آن گمرک انجام پذیرفته و با اعلام زمان ملاقات و...
مراتب از طریق تابلو اعلانات و...
به نحو مطلوب اطلاعرسانی شود.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تأکید کرد: صاحبان کالا و مراجعین محترم چنانچه در ارتباط با شرح وظایف حوزه معاونت فنی و امور گمرکی و دفاتر ستادی زیرمجموعه (دفتر واردات و امور مناطق آزاد و ویژه؛ دفتر صادرات؛ دفتر تعیین تعرفه؛ دفتر تعیین ارزش) مسائل و مشکلاتی داشته باشند که در پی مراجعه به گمرکات اجرایی یا دفاتر ستادی رفع نشده باشد، میتوانند ضمن هماهنگی با حوزه معاونت فنی و امور گمرکی (شماره تلفن ۰۲۱- ۸۸۵۰۱۴۳۵) نسبت به درخواست ملاقات حضوری با معاونت فنی و امورگمرکی اقدام نمایند.
بدیهی است ملاقات با مراجعین و فعالان اقتصادی، در تمامی روزهای اداری هفته (شنبه لغایت چهارشنبه و روزانه از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد) صورت خواهد پذیرفت.
انتهای پیام/
اقدام جدید گمرک برای رفع مشکلات و تسهیل در انجام امور گمرکی