تفاوت جشنواره یازدهم تجسمی فجر با جشنوارههای پیشین چیست؟
نشست خبری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر و مراسم رونمایی از پوستر، صبح شنبه (ششم بهمن ماه) با حضور هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره)، ابراهیم حقیقی (دبیر کل جشنواره)، امیر سقراطی (دبیر هنری) و کیانوش غریبپور (مدیر هنری و طراح پوسترهای جشنواره) در مؤسسه فرهنگی صبا برگزار شد.
نشست خبری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر و مراسم رونمایی از پوستر، صبح شنبه (ششم بهمن ماه) با حضور هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره)، ابراهیم حقیقی (دبیر کل جشنواره)، امیر سقراطی (دبیر هنری) و کیانوش غریبپور (مدیر هنری و طراح پوسترهای جشنواره) در مؤسسه فرهنگی صبا برگزار شد.
به گزارش ایسنا، هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شواری سیاستگذاری جشنواره در سخنانی اظهار کرد: در ابتدا این موضوع برایمان اهمیت داشت که دایره هنرمندان تجسمی را بزرگتر کنیم و در مسیر این رویکرد گام برداریم که جشنواره تجسمی فجر متعلق به تمام هنرهای ۱۰ گانه هنرهای تجسمی است.
در ادامه و طول مسیر با این موضوع مواجه شدیم که بسیاری نُرمهای جشنواره نسبت به دورههای قبل تغییر کرده است.
او ادامه داد: این تغییرات موضوعات زیادی را از تعداد اعضای شواری سیاستگذاری گرفته تا تعداد شرکتکنندگان، تعداد رشتههای هنری و...
شامل میشد.
اگر این شاخصها را با هم مقایسه کنیم متوجه رشد ۲۰۰ درصدی در برخی بخشها خواهیم شد و این ممکن نبود مگر آنکه کیفیت آثار هم رشد کرده بوده باشند.
مظفری با اشاره به افزایش سطح کیفی آثار در این دوره از جشنواره تجسمی فجر، خاطرنشان کرد: من نمیتوانم از کیفیت آثار سخن بگویم و آنچه میگویم نقل از داوران است که اظهار کردهاند که آثاری که امسال در جشنواره حضور دارند، علاوه بر افزایش کمی، افزایش کیفی نیز داشتهاند.
مدیر کل هنرهای تجسمی همچنین درباره تغییراتی که جشنواره یازدهم با جشنوارههای دورههای گذشته داشته است، اظهار کرد: در این دوره بخش پژوهش و علمی نیز به جشنواره اضافه شده است و ما معتقدیم که این حوزه باید مانند سایر حوزههای اصلی مورد توجه بگیرد.
با توجه به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب نیز بخش ۴۰ سالگی هم به جشنواره اضافه شده است که مروری بر آثار چهل سالگی انقلاب خواهد داشت.
او با تاکید بر اهمین نقش گالریها در تکمیل فرآیند شکلگیری درست اقتصاد هنر در عرصه هنرهای تجسمی، گفت: یکی از موضوعات جدی دیگر، حضور ۵۳ گالری در این دوره از جشنواره تجسمی است.
حضور گالریها در جشنواره نه به معنای زینتی بودن و پر کردن فضای نمایشگاه، بلکه به خاطر باور ما به اقتصاد هنر بود.
این خبر تکمیل میشود.