خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشاور وزیر آموزش و پرورش منصوب شد

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 02 اسفند 1400 - 09:24
وزیر آموزش و پرورش در حکمی، حمیدرضا خان محمدی را به عنوان مشاور وزیر منصوب کرد.
عدالت،آموزش،آموزشي،پرورش،مناطق،منابع،تربيتي،ارتقاي،تحول،اولو ...

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن حکم یوسف نوری، آمده است: با توجه به تعهد و تجارب ارزنده و شایستگی جناب عالی و لزوم فعال سازی و راهبری ظرفیت‌های مختلف در حوزه محرومیت زدایی و همچنین فعالیت‌های جهادی در ارتقای سطح تربیت و آموزش به ویژه در مناطق کم برخوردار کشور با اولویت مناطق مرزی و عشایری به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور وزیر منصوب می‌شوید.
امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویّات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری سیاست‌های رئیس جمهور محترم، با در نظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین و مقررات و جلب همکاری اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها، در تحقق برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم موفق و مؤید باشید.
در این راستا، رعایت اصول «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی، الزامی است.
انتظار می‌رود که ضمن در نظر قراردادن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش با تشکیل قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در پیگیری موارد ذیل با رویکرد راهبری و نظارت اهتمام داشته باشید.
ارتقای عدالت تربیتی در ابعاد کمی همگانی و الزامی و عدالت کیفی با رعایت تفاوت‌های فردی جنسیتی، فرهنگی و جغرافیایی.
تسهیل فرایندهای اتصال ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش در مناطق کم برخوردار.
فعال سازی ظرفیت‌های مختلف خیرین، مسئولیت‌های اجتماعی، گروه‌های مردمی و جهادی و نهادهای انقلابی و خدمت رسان.
نیاز سنجی و اولویت بندی در تأمین و تخصیص منابع برای ارتقای شاخص‌های عدالت آموزشی در مناطق مرزی و عشایری، روستاها و حاشیه شهرها.
استعدادیابی در مناطق کم برخوردار، تولید و اجرای برنامه‌های درسی اختصاصی و ایجاد موقعیت‌های یادگیری.
ارتقای کمی و کیفی منابع مختلف آموزشی و تربیتی مناطق کم برخوردار از جمله منابع انسانی و مالی.
مدیریت تحقق مطالبات اسناد بالادستی در زمینه عدالت آموزشی.
متمرکز سازی منابع مختلف درون و بیرون سازمانی در قرار گاه به منظور رسیدن به اهداف.
اولویت بندی و اقدام سریع و به هنگام در تأمین و تخصیص منابع آموزشی و تربیتی و ساخت فضاهای مناسب آموزشی و نیز توزیع متوازن و هدفمند منابع آموزش و پرورش با هدف محرومیت زدایی و توسعه عدالت تربیتی.