خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 24 خرداد 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

به جنگ بیماری‌های قلبی بروید

مشرق | اجتماعی و حوادث | جمعه، 13 اردیبهشت 1398 - 19:30
بسیاری از مردم می دانند که مصرف گردو می تواند به کاهش وزن کمک کند. اما نتایج یک پژوهش تازه نشان می دهد خوردن گردو با کاهش فشار خون به مقابله با بیماری های قلبی کمک می کند.
به جنگ بیماری‌های قلبی بروید

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، گردو حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ بوده که نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد.
پژوهش های جدید انجام شده در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا حاکی است گردو می تواند سیستم قلبی و عروقی انسان را هم سالم نگهدارد.
بیشتر بخوانید رژیم غذایی برای افراد دچار حساسیت بهاری
آزمایشی که در این زمینه بر روی ۴۵ داوطلب ۳۰ تا ۶۵ ساله صورت گرفته، حاکی است مصرف گردو هم باعث کاهش وزن آنها شده، هم فشار خون آنان را کمتر کرده و هم به کاسته شدن از فشار مغز، میزان کلسترول و سفتی شریان های بدن انجامیده است که این مسائل به کاهش خطر سکته قلبی منجر می شود.
پژوهشگران معتقدند همه این خواص مفید به علت وجود امگا ۳ در گردو نیست و احتمالاً نوعی خاص از فیبر در گردو وجود دارد که باعث تمامی این ویژگی های مثبت در این میوه شگفت انگیز شده است.