بررسی راهحلهای پیشنهادی احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند/ پروژه ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
راهحلهای پیشنهادی احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

راهحلهای پیشنهادی احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، عصر امروز خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه نماینده بنیاد مستضعفان، نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس، فرماندار شهرستان دماوند، شهردار دماوند و جمعی از مسئولان ادارات از ورودی منطقه گیلاوند و محل پیشنهادی احداث کمربندی این منطقه بازدید کردند.
در این بازدید طرحهای مختلف توسط مشاور برای اجرای جاده کمربندی جنوبی و شمالی شهر دماوند مورد بررسی قرار گرفت.
احداث کنارگذر جنوبی دماوند به عنوان یک اولویت مورد اجرا قرار گیرد
خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا اظهار کرد: امروز بازدیدی از کنارگذر جنوبی و شمالی شهر دماوند انجام شد و طرحهای مختلفی برای عبور از این منطقه جمعیتی دماوند مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: منطقه گیلاوند همواره به عنوان یک گلوگاه پیک ترافیکی برای محورهای شمالی کشور عمل میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بررسیهای بیشتر فنی، دستور داده شد که یکی از گزینههای کنارگذر جنوبی یا شرقی برای اجرا آماده شود و امیدواریم با پیگیریهایی که در حال انجام است، بحث ماده ۲۳ قانون در سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبارات پروژه اخذ و اجرای این پروژه ردیفدار شود.
خادمی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بحث مشارکت یا سرمایهگذاری در اجرای پروژه کمربندی منطقه گیلاوند مورد پیگیری قرار دارد.
وی بیان کرد: برآورد هزینه اجرای کنارگذر جنوبی شهر دماوند، بالغبر سه هزار میلیارد تومان است و این عدد قابل توجهی بوده که حداقل ۵۰ درصد آن برای تملک مسیر هزینه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عنوان پروژه احداث کنارگذر است، اما به لحاظ مالی پروژه بسیار بزرگ و موثری محسوب میشود؛ کنارگذر جنوبی علاوه بر اینکه برای شهر دماوند مهم است در مسیر بزرگراه منتهی به استانهای شمالی کشور قرار دارد و به شمال شق کشور سرویس میدهد، بنابراین احداث کنارگذر جنوبی و رفع گلوگاه ترافیکی باید به عنوان یک اولویت مورد اجرا قرار گیرد.
خادمی خاطرنشان کرد: در روز حدود ۴۰ هزار وسیله نقلیه در محورها تردد میکنند و اگر پروژه اجرا شود یک آزادراه اقتصادی خواهد بود، اما به شرطی که بنیاد یا قرارگاه کمک کنند و تردد خودروهای سنگین در مسیر فعلی ممنوع شود.
وی با بیان اینکه برای جذب سرمایهگذاری کاملا امادگی داریم اضافه کرد: کمبود منابع مالی در بودجه بسیار جدی است و راه و شهرسازی به دنبال راهکارهایی برای تامین مالی از روشهای دیگر است؛ یکی از این راهکارها استفاده از ظرفیتهای زمین و مسکن است و باید استفاده از ظرفیت راه ها و زمین نیز به آن اضافه شود.
پیگیری ۲ راهحل برای احداث جاده کمربندی منطقه گیلاوند
سیداحمد رسولینژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس نیز اظهار داشت: پیرو جلسات با وزیر راه و شهرسازیو موافقت با واگذاری پروژه احداث کمربندی منطقه گیلاوند به بخش خصوصی، امروز معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده بنیاد مستضعفان از محل پیشنهادی اجرای پروژه بازدید کردند.
وی افزود: در این بازدید، دو راه حل برای تأمین اعتبار و اجرای پروژه کمربندی مورد بررسی قرار گرفت و در این بازدید مقرر شد تا با توجه به موافقت اولیه انجام شده، بنیاد مستضعفان در احداث پروژه کمربندی سرمایهگذاری کامل یا مشارکت کند.
نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: راهحل دوم که موازی با راهحل نخست پیگیری خواهد شد، اعمال ماده ۲۳ است که وزارت راه و شهرسازی به مجلس موافقت کرده که در بودجه ملی ردیف اعتباری در نظر گرفته شود.
جاده کمربندی جنوبی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان دماوند است
رضاطاهرخانی،فرماندار شهرستان دماوند هم تصریح کرد: این شهرستان در مجاورت مسیر مواصلاتی تهران فیروزکوه و هراز است که محور تردد میلیونها خودروی سبک و سنگین در طول سال است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند در محور ترانزیتی فیروزکوه به عنوان یکی از شریانهای مهم تردد بین چهار استان تهران، مازندران، سمنان و گلستان قرار گرفته است، پیگیر پروژه کمربندی جنوبی یا شمالی در شهرستان هستیم.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: کمربندی مذکور از مطالبات دیرینه مردم شهرستان دماوند است، چراکه در برخی مواقع شاهد حوادث دلخراشی در شهر دماوند بودهایم، بنابراین با حضور مسئولان استانی پیگیر احداث کمربندی برای رفع این مشکلات و تحقق مطالبه مردم شهر دماوند هستیم.
انتهای پیام/۶۷۰۱۵/