خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«دنگ و فنگ روزگار»قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ است/ هویت‌بخشی به همسایه‌ها

فارس | فرهنگی و هنری | جمعه، 13 اردیبهشت 1398 - 09:23
نویسنده سریال «دنگ و فنگ روزگار» گفت: ما می‌خواستیم قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ را روایت کنیم. در پایتخت کل تمرکز قصه یک خانواده است اما در دنگ و فنگ روزگار به محله و همسایه‌ها نیز هویت بخشیدیم.
سريال،فنگ،دنگ،روزگار،پايتخت،بازيگران،شيرين،نويسنده،وارسته،در ...

نویسنده سریال «دنگ و فنگ روزگار» گفت: ما می‌خواستیم قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ را روایت کنیم.
در پایتخت کل تمرکز قصه یک خانواده است اما در دنگ و فنگ روزگار به محله و همسایه‌ها نیز هویت بخشیدیم.
«دنگ و فنگ روزگار»قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ است/ هویت‌بخشی به همسایه‌ها
«حسن وارسته» نویسنده سریال‌ «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزدآبادی که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره استقبال مخاطبان از این سریال گفت: هم بازخودرهای خوب داشتیم و هم بازخوردهای بد و بعد از حادثه سیل همه چیز تحت الشعاع آن قرار گرفت و اقبالی که باید در شرایط عادی از این کار می‌شد، در روزهای پایانی فروردین نشد.
وی با اشاره به ضعف در قسمت‌های اولیه این سریال نیز بیان داشت: به جز دو سه قسمت ابتدایی که پختگی لازم را نداشت، از مابقی قسمت‌های این سریال راضیم و معتقدم نگاه متفاوت هر کارگردانی در خروجی آن موثر است.
اگر همین سریال را سیروس مقدم می‌ساخت قطعا با لحن و شکل دیگری کار می‌کرد.
از طرفی به این دلیل که ما با متن آماده شروع به تصویربرداری کردیم، باید رج می‌زدیم و بعضی از سکانس‌هایی که روزهای اول گرفته شد دست بر قضا برای قسمت‌های ابتدایی سریال بود و هنوز بازیگران با نقش‌هایشان هماهنگ نبودند و به همین خاطر بازی‌ها به پختگی نرسیده بود.
نویسنده سریال «پایتخت» با اشاره به تفاوت در جهان ذهنی نویسنده و جهان بیرونی او و نتیجه یک سریال در اقبال عمومی نیز بیان داشت: وقتی ما متنی را روی کاغذ می‌نویسیم آنچه در جهان ذهنی خودمان فکر می‌کنیم با آنچه از فیلتر کارگردان و سایر عوامل می‌گذرد تفاوت‌های بسیاری دارد و در کل انتظاری که از این کار داشتم فراتر از اینی بود که الان پخش می‌شود.
وارسته در ادامه درباره عدم پختگی بازیگران در قسمت‌های ابتدایی سریال افزود: زمان زیادی لازم است تا هر سریال جدیدی با مردم عجین شود.
برای مثال در سریالی مثل پایتخت شخصیت‌ها برای مخاطبان آشنا هستند و قصه‌ها و اتفاق‌ها اهمیت بالایی دارند، اما سریالی مثل دنگ و فنگ روزگار مدت زمان زیادی لازم دارد تا با مردم اُخت شود و مردم شخصیت‌هایش را بشناسند.
اغلب سریال‌های ما در چند قسمت اول با ریزش مخاطب روبرو بوده است و کمی جلوتر که می‌رویم مخاطبان کم کم جذب سریال می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه فضای این سریال تا حدی شبیه به سریال «پایتخت» است، گفت: معتقدم این فضای دورهمی خانوادگی و در کنار یکدیگر زندگی کردن متعلق به ایرانی‌ها است و به این دلیل که ما به شالوده اجتماع رجوع می‌کنیم مردم خیلی دوست دارند و تجربه نشان داده هر چه این دورهمی‌ها را خوب درآوریم مردم با سریال ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کنند.
وارسته درباره فضای شیرین این سریال نیز گفت: در دورهمی‌هایی که در سایر سریال‌ها می‌بینید پایه و اساس قصه کمدی است، اما ما می‌خواستیم قصه‌ای با درونمایه شیرین و تلخ را روایت کنیم.
در پایتخت کل تمرکز قصه یک خانواده است اما در دنگ و فنگ روزگار به محله و همسایه‌ها نیز هویت بخشیدیم.
وی درباره انتخاب بازیگران این سریال نیز عنوان داشت: من در انتخاب بازیگران دخالت چندانی نداشتم اما برای انتخاب نقش اردشیر با بازی محمد نادری به دنبال بازیگری بودیم که چهره جدیدی باشد.
به گزارش فارس سریال «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزد آبادی و تهیه کنندگی امیر طالبی کاشانی هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
انتهای پیام/