خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 13 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شد

مهر | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 12 بهمن 1400 - 16:06
وزیر آموزش و پرورش در حکمی، علی لطیفی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منصوب کرد.
سازمان،آموزش،پرورش،تربيت،نظام،برنامه،درسي،تجارب،تحول،عمومي،و ...

به گزارش خبرگزاری مهر؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در حکمی، «علی لطیفی» را به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب کرد.
متن حکم یوسف نوری به شرح زیر است:
«جناب آقای علی لطیفی
با توجه به تعهد، تجارب و شایستگی ارزندۀ جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب می‌شوید.
امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند قادر متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) و پیگیری سیاست‌های ریاست محترم جمهور، در تحقق برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم در سازمان مربوطه موفق و مؤید باشید.
در این راستا، رعایت اصول «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی الزامی است.
انتظار می‌رود که ضمن در نظر قرار دادن مفاد بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین و مقررات آموزش و پرورش در این سازمان، در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید و علاوه بر گزارش مستمر فرآیندها، نتیجۀ اقدامات را در پایان خرداد ماه هر سال به اینجانب گزارش نمائید.
- توجه جدّی به جایگاه سازمان به مثابه قلب آموزش و پرورش و بازبینی، اصلاح و ایجاد تحول در سیاست‌ها، رویّه‌ها، فرآیندها و برنامه‌های سازمان و نظام تعاملات آن با دیگر بخش‌های وزارت به منظور بازیابی و تثبیت این جایگاه.
- التزام به سیاست‌ها و اسناد تحوّلی مصوّب در تدوین برنامه‌های سازمان و حرکت در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم.
- توسعه و تقویت پژوهش‌محوری با توجه ویژه به پژوهش‌های راهبردی و رصدی ناظر به وضع کنونی و افق پیش روی نیاز نظام تربیت رسمی عمومی و سازمان.
- اصلاح و تکمیل راهنمای برنامه درسی حوزه‌های تربیت و یادگیری و تدارک عالمانه دیگر گام‌های مورد نیاز برای تهیه و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری.
- اهتمام به فضای مجازی و ابعاد گوناگون تأثیر و تأثر میان نظام تربیت رسمی عمومی و برنامه درسی با این فضا و بازطراحی سیاست‌ها، فعالیت‌ها و خدمات سازمان با نظر به آن.
- تعامل هم‌افزا با دانشگاه فرهنگیان و عنایت جدی به انسجام و هماهنگی برنامه‌های درسی با برنامه درسی تربیت معلم و دیگر برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش
- تقویت سرمایه انسانی سازمان با تأکید بر توانمندسازی کارشناسان سازمان، بهرمندی از تجارب پیشکسوتان و استفاده از نیروهای دانا، آگاه، خوش‌فکر، متدّین و انقلابی.
- مشارکت‌پذیری و استفاده از دیدگاه‌ها و تجارب معلمان، مربیان، مدیران مدارس، خانواده‌ها، کارشناسان، صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه و دیگر فعالان عرصه تربیت و طراحی و توسعه نظام شناسایی و بهرمندی از ابتکارات، نوآوری‌ها و پیشنهادها.»