خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عدالت محوری رکن اساسی در ارائه خدمات و اخذ عوارض در شهرداری یزد است- اخبار یزد - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 05 بهمن 1400 - 11:13
گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر یزد گفت: رکن اساسی در توزیع خدمات در مناطق مختلف شهر و نیز اخذ عوارض شهرداری، عدالت محوری است.
شهر،مناطق،شوراي،يزد،عوارض،رويكرد،عدالت

عزیزالله سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: رویکرد اصلی اکثریت اعضای شورای ششم یزد عدالت محوری بوده و تلاش شده این رویکرد در تعریف بودجه شهرداری در سال 1401 نیز ملاک و معیار قرار گیرد.
رئیس کمیسیون بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یزد، افزود: بنابراین در هر یک از مناطق شهری بنابر ظرفیت آن منطقه میزان اخذ عوارض نیز متفاوت در نظر گرفته شده و این موضوع در راستای تقویت عدالت است.
سیفی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مناطق محروم تر مانند منطقه حسن آباد، پردیسان و خیرآباد که با کمبود امکانات شهری مواجه هستند، ساخت و سازها نیز مشمول عوارض کمتری می‌شود و در مناطق برخوردارتر عوارض بیشتری اخذ می‌شود زیرا خدمات دریافتی این مناطق نیز بیشتر است.
رئیس کمیسیون بودجه، درآمد پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر یزد همچنین با اشاره به رویکرد شورای شهر در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری گفت: بخشی از این پروژه‌ها در سال 1400 به اتمام رسیده و با آغاز دهه فجر، شهروندان شاهد افتتاح این پروژه‌ها در نواحی مختلف شهر بوده و تکمیل بخش دیگری از پروژه‌ها نیمه تمام نیز در اولویت برنامه‌های سال 1401 قرار دارد.
وی ادامه داد: خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر باید به گونه‌ای باشد که عدالت در جامعه افزایش پیدا کند و این گونه نباشد که افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند به میزان افرادی عوارض پرداخت کنند که در دیگر نقاط شهر قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/781/ح