خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا در بن بست

ایسنا | بین‌الملل | سه شنبه، 05 بهمن 1400 - 11:12
قانون‌گذاران ایتالیایی موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری جدید این کشور طی یک رأی‌گیری محرمانه نشدند. این در حالیست که رهبران احزاب در پشت صحنه به دنبال توافق بر سر یک کاندیدا بودند که از آسیب‌های بی‌ثباتی سیاسی اجتناب کنند.
ايتاليا،منصب،رياست،جمهوري،كشور،كرونا،تصدي،نگران

قانون‌گذاران ایتالیایی موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری جدید این کشور طی یک رأی‌گیری محرمانه نشدند.
این در حالیست که رهبران احزاب در پشت صحنه به دنبال توافق بر سر یک کاندیدا بودند که از آسیب‌های بی‌ثباتی سیاسی اجتناب کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا برجسته‌ترین گزینه احتمالی تصدی این منصب است، اما نگران این است که مقام ریاست جمهوری، دولت ائتلاقی‌اش را از بین برده و انتخابات سراسری زودهنگام را در پی داشته باشد.
دور دوم رای‌گیری، امروز (سه شنبه) و پس از آن برگزار می‌شود که اکثریت ۱۰۰۸ انتخاب‌کننده این کشور، در ۲۴ ژانویه و در نخستین دور رای‌گیری که تقریبا پنج ساعت به طول انجامید، رای‌سفید به صندوق‌ انداختند.
پست ریاست جمهوری ایتالیا یک منصب غالبا تشریفاتی، اما تاثیرگذار است، چرا که در مواقع بحران، از متصدی این پست برای حل و فصل مسائل دعوت به عمل می‌آید.
عمر میانگین دولت‌های ایتالیا حداکثر یک سال بوده است.
دراگی علاقه شخصی خود برای تصدی این منصب را ابراز کرده اما احزاب بزرگ ایتالیا هنوز از این تصمیم استقبال نکرده‌اند، چرا که نگران این هستند که این اقدام، موجب اخلال در مبارزه با همه‌گیری کرونا و آسیب رسیدن به تلاش‌ها برای دریافت میلیاردها یورو بودجه از اتحادیه اروپا بشود، بودجه‌ای که با هدف مقابله با تاثیرات کرونا اعطا می‌شود.
مفسران معتقدند که درصورت شکست دراگی در رقابت‌های ریاست جمهوری ایتالیا، اگر ائتلافی که از دولتش حمایت می‌کند، از بین برود، منصب فعلی‌اش یعنی نخست وزیری این کشور را نیز از دست خواهد داد.
انتهای پیام