خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تظاهرات طرفداران سعد حریری علیه «سمیر جعجع»- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 05 بهمن 1400 - 11:12
طرفداران سعد حریری با تظاهرات در مناطق مختلف لبنان اعلام کردند که سمیر جعجع و حزب وی از پشت به حریری خنجر زدند.
حريري،سعد،لبناني،حزب،نيروهاي،تصميم،سياسي،تعليق،لبنان،اعلام،ج ...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مهم‌ترین تحول سیاسی اخیر لبنان مربوط به تصمیم «سعد حریری» نخست وزیر پیشین این کشور و رئیس جریان المستقبل درباره تعلیق فعالیت‌های سیاسی خود است و اینکه وی از این جریان خواسته تا اقدام مشابهی را انجام دهد و هیچ نماینده‌ای را برای مشارکت در انتخابات پارلمانی معرفی نکند.
اما بلافاصله بعد از پایان سخنان سعد حریری و اعلام تصمیم مذکور وی، جنبش‌های مردمی حامی حریری در همبستگی با او به خیابان‌ها ریختند و عواملی که منجر به این موضع گیری سعد حریری و تصمیم وی جهت تعلیق فعالیت‌های سیاسی‌اش شده را محکوم کردند.
هم‌زمان با این اتفاقات، شمار زیادی از سیاستمداران لبنانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که سعد حریری کار اشتباهی انجام داده و از تصمیم وی ابراز ناامیدی کردند.
اما نکته قابل توجه اینجاست که نمایندگان و مسئولان حزب نیروهای لبنانی که یکی از مهمترین هم‌پیمانان سعد حریری و جریان 14 مارس محسوب می‌شوند اظهارنظری درباره تصمیم مذکور وی نکردند.
در همین راستا طرفداران سعد حریری که به خیابان‌ها ریخته بودند حزب نیروهای لبنانی و «سمیر جعجع» رئیس آن را به توطئه چینی علیه حریری متهم کرده و گفتند که این حزب بزرگترین خنجر را از پشت به حریری زد.
یکی از حامیان سعد حریری صراحتاً در این زمینه تاکید کرد: یکی از بزرگترین خنجرهایی که از پشت به حریری زده شد از جانب رئیس حزب نیروهای لبنانی بود و مسئولیت این اتفاقات با سمیر جعجع است، سمیر جعجع کسی است که جنگ داخلی را به لبنان برگرداند.
کلیپ اظهارات طرفداران سعد حریری علیه حزب نیروهای لبنانی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
در همین راستا وبسایت خبری النشره با نمایندگان فراکسیون وابسته به حزب نیروهای لبنانی تماس گرفته و نظر آنها را درباره تصمیم سعد حریری برای تعلیق فعالیت‌های سیاسی خود پرسید، اما آنها پاسخ دادند که ما در حزب نیروهای لبنانی تصمیم گرفته‌ایم که واکنشی به این تصمیمات سعد حریری نداشته باشیم.
یکی از نمایندگان فراکسیون حزب نیروهای لبنانی در پاسخ به سوال خبرنگار النشره در خصوص اظهاراتی که طرفداران حریری علیه حزب نیروهای لبنانی مطرح می‌کنند نیز اظهار داشت که ما تصمیم گرفتیم درباره حوادث جاری در صحنه سیاسی لبنان واکنشی نشان ندهیم.
رسانه‌های لبنانی خبر دادند، سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان بعد از اعلام تعلیق فعالیت سیاسی خود بیروت را به مقصد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی ترک کرد.
او که چند روز پیش تر به لبنان آمده بود در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق در آورده و از جریان المستقبل هم می‌خواهد تا همین کار را انجام داده و نامزدی را در انتخابات پارلمانی پیش رو معرفی نکند.
حریری در توئیتر خود هم اعلام کرد، دنیای سیاست را که بسیاری از ثروت و دوستانش را به خاطرش از دست داده، ترک می‌کند.
انتهای پیام/