خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز رزمایش مشترک دریایی مصر و عربستان- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 05 بهمن 1400 - 11:12
منابع خبری از آغاز رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و عربستان تحت عنوان «مرجان-17» خبر دادند.
رزمايش،عربستان،دريايي،نيروهاي،هوايي،سعودي،مشترك،نيروي،هدف،آغاز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رزمایش مشترک بین نیروهای مصری و سعودی در عربستان روز دوشنبه آغاز شد.
«غریب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و عربستان تحت عنوان « مرجان -17» چند روزی است که آغاز شده و در حال انجام است.
سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این آموزش شامل برگزاری بسیاری از سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های آموزشی و همچنین اجرای بسیاری از بیانیه‌ها و فعالیت‌های عملی از جمله اجرای چندین عملیات تیراندازی تاکتیکی نیروهای ویژه دریایی دو طرف با سلاح‌های سبک مختلف و همچنین شلیک گلوله‌های توپ سطح به سطح بر روی یک هدف سطحی و تیراندازی سطح به هوا بر روی یک هدف هوایی است.
وی در ادامه افزود: این رزمایش همچنین با هدف تقویت همکاری مشترک بین نیروی دریایی دو کشور، یکسان‌سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف در روش‌ها و راه‌های انجام مأموریت‌های دریایی در برابر تهدیدات مختلف و آموزش کادر یگان‌های دریایی در انجام مأموریت‌های جنگی مختلف دریایی است که به بالا بردن عملکرد رزمی نیروی دریایی دو کشور کمک می‌کند.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد:«این رزمایش شامل مانورهای بسیاری است که اقدامات امنیتی دریایی در منطقه را تقویت می‌کند ».
این خبرگزاری به نقل از سرلشکر «یحیی العسیری» فرمانده ناوگان غربی عربستان که میزبان این رزمایش است، گفت: هدف از این رزمایش یکسان‌سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف برای مقابله با تهدیدات در منطقه است.
نیروی دریایی عربستان و فرانسه رزمایش مشترکی را در دریای سرخ انجام دادند.
این رزمایش‌ها کمتر از یک هفته پس از برگزاری رزمایش نظامی توسط نیروهای سعودی با نیروهای مصری و اردنی انجام شد.
اخیرا وزارت دفاع عربستان از آغاز رزمایش «الشط الآمن- 5» خبر داد که در آن یگان‌های دریایی از نیروهای عربستان و اردن شرکت می‌کنند.
همچنین سخنگوی نیروهای مسلح مصر نیز اخیرا از آغاز تمرین نظامی مشترک میان این کشور و عربستان سعودی با مشارکت یگان‌های مختلف رزمی خبر داد.
منابع خبری سعودی اخیرا نیز از برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک بین نیروهای هوایی آمریکا و عربستان خبر دادند و تاکید کردند که نیروی هوایی عربستان و نیروی هوایی ایالات متحده این رزمایش را به مدت چهار روز در پایگاه هوایی «ملک عبدالله» برگزار کردند.
در این رزمایش هوایی شماری از جنگنده‌ها و هواپیماهای لجستیکی آمریکا و عربستان مشارکت داشتند
همچنین هفته گذشته رزمایش مشترک نیروهای امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با هدف آمادگی این نیروها برای مقابله با خطرات امنیتی، در عربستان سعودی آغاز شد.
انتهای پیام/