خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دشمن یمن و فلسطین یکی است/ جنگ یمن به نفع واشنگتن و تل آویو است

مهر | بین‌الملل | سه شنبه، 05 بهمن 1400 - 10:57
«داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه دشمن یمن و فلسطین یکی است، افزود: جنگ یمن در راستای خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و باید به سرعت متوقف شود.
يمن،اسلامي،رژيم،قرار،سعودي،گرايي،صهيونيستي،جهاد،جنبش،عربي،جن ...

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: مقاومت یمن وارد مرحله جدیدی شده است و طی هفته های اخیر امارات پاسخ دخالتهای خود در جنگ یمن را مشاهده می کند.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از اجرای عملیات «طوفان یمن ۲» در عمق خاک سعودی و امارات خبر داد.
یحیی سریع اعلام کرد: عملیات «طوفان یمن ۲» را در عمق خاک امارات و عربستان انجام دادیم.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات اخیر سعودی و امارات علیه یمنی‌ها، به وسیله موشک و پهپاد، مواضع آنها را هدف قرار دادند.
در جریان عملیات مذکور پایگاه هوایی «الظفره» و مواضع حیاتی دیگر در پایتخت دشمن اماراتی یعنی ابوظبی هدف قرار گرفتند.
این عملیات با چندین موشک بالستیک ذوالفقار اجرایی شد.
مواضع حساس و راهبردی اماراتی در «دبی» نیز به وسیله تعداد زیادی از پهپادهای «صماد ۳» بمباران شدند.
از سوی دیگر، ارتش یمن عملیات بزرگی را نیز در عمق خاک سعودی انجام داد.
تعداد زیادی از پهپادهای صماد ۱ و قاصف k۲ مواضع حیاتی سعودی در منطقه «شروره» را هدف قرار دادند.
ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی نیز در واکنش به حملات کوبنده اخیر انصارالله یمن برای جبران شکست های خود به فجیع ترین جنایات از جمله کشتار غیر نظامیان در یمن روی آورده است.
در تازه ترین جنایات سعودیها که چند روز پیش رخ داد؛ زندان مرکزی صعده توسط جنگنده های سعودی بمباران شد که ۸۷ کشته و ۲۶۶ زخمی برجای گذاشت.
تشدید جنایات سعودیها در یمن با موجی از ابراز همبستگی از سوی ملتهای منطقه از جمله بحرین، فلسطین و عراق مواجه شده است.
به همین مناسبت خبرگزاری مهر گفتگویی با «داوود شهاب» سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین انجام داده است که از نظر می گذرد:
«داوود شهاب» سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره جنایات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به یمن گفت دشمن یمن و فلسطین یکی است و تظاهرات مردم غزه در حمایت از مردم یمن حامل این پیام آشکار بود که تجاوز علیه یمن باید متوقف شود.
وی در ادامه افزود: نابودسازی و تخریب یمن که مظهر حکمت، تدبیر و خردورزی است، باید متوقف شود.
یمن یک ذخیره راهبردی بزرگ برای امت عربی و اسلامی محسوب می‌شود و نابودی این کشور در راستای خدمت به طرح‌های سلطه جویانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه کشورهای عربی و اسلامی قرار دارد.
جنبش جهاد اسلامی معتقد است تخریب و نابودی یمن به نفع نیروهای غربی و استعماری و در رأس آنها رژیم صهیونیستی است.
نابودی یمن در راستای خدمت به طرح‌های سلطه جویانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه کشورهای عربی و اسلامی قرار دارد وی تصریح کرد: توده‌های مردم که برای اعلام حمایت از یمن تظاهرات کردند، طرف هیچ نزاعی نیستند و نمی‌خواهند دنبال تلاش‌ها برای تقویت اختلافات کشانده شوند، بلکه خواستند با حضور خود اعلام کنند چند دستگی، اختلاف و ریختن خون مردم بیگناه یمن کافی است.
برای ما دردناک است که میلیون‌ها نفر در کشورهای عربی و اسلامی از گرسنگی و فقر جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که میلیاردها دلار هزینه جنگ ویرانگر یمن می‌شود که هدفش، فرسوده کردن امت و سرگرم کردن آن به جنگ‌های داخلی است که تر و خشک را با هم می‌سوزاند.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: جنگ ظالمانه علیه یمن، با تعالیم و آموزه‌های اسلام مغایرت دارد چرا که خداوند متعال، مسلمانان را به ترک نزاع و درگیری امر فرموده است: «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم».
اسلام همیشه ندای وحدت امت سر داده است، آنگونه که پروردگارمان در قرآن می‌فرماید: «و إن هذه امتکم أمة واحدة».
داوود شهاب خاطرنشان کرد: جنبش جهاد اسلامی با استناد به فهم خود از تعالیم اسلام، حامل این پیام برای متجاوزان است که جنگ علیه یمن را متوقف کنید و به ملت یمن آزادی و اختیار عمل بدهید تا نمایندگان و رهبران واقعی خود را برای ساختن کشورشان و برقراری ثبات و امنیت در آن انتخاب کنند.
یمنی‌ها اهل حکمت و درایت هستند و خودشان می‌توانند اختلافاتشان را حل کنند.
تجاوز علیه یمن نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.
فرقه‌ای و مذهبی جلوه دادن بحران یمن، توطئه ای عجیب و کینه توزانه برای هدف قرار دادن این کشور به عنوان یکی از مهمترین اجزای سازنده تمدن امت است این عضو ارشد جهاد اسلامی با طرح این سوال که درخواست توقف جنگ علیه یمن چه ارتباطی با فرقه گرایی و مذهب گرایی دارد، افزود: اختلاف یمنی‌ها سیاسی است و حل این اختلاف از طریق مذاکره سیاسی میسّر است نه دخالت خارجی و پراکندن سموم مذهب گرایی و فرقه گرایی که هدفش تغذیه اختلافات و تبدیل آن به نزاع پایدار است.
یمنی‌ها از قدیمی ترین ملت‌های روی زمین هستند و تمدن آنها از کهن‌ترین تمدن‌های بشریت است.
ملت یمن تجربیاتی دارند که آنها را به خردمندترین ملت‌ها تبدیل کرده است که قادرند با هر شرایطی سازگاری حاصل کنند.
ملت یمن داعیان اصلاح گرایی، سازندگی و دانش اندوزی هستند و در میادین و عرصه‌های سیاست، اقتصاد، تجارت، فرهنگ و علم خوش درخشیده‌اند.
شهاب اظهار داشت: یمن کشوری تمدن گستر است و یمنی‌ها با هوشیاری و آگاهی خود از همه موانع و دیواره‌های فرقه گرایی و مذهب گرایی عبور کرده‌اند.
از این رو تلاش برای فرقه‌ای و مذهبی جلوه دادن بحران یمن در چارچوب توطئه ای قرار دارد که این کشور را به عنوان یکی از مهمترین اجزای سازنده تمدن امت، هدف توطئه ای عجیب و کینه توزانه قرار داده است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: یمن و فلسطین مانند همه کشورهای عربی، دشمن واحد و مشترکی به اسم رژیم صهیونیستی دارند.
این رژیم، نوک پیکان طرح استعماری غربی است که برای تحمیل سیطره و وابستگی بر کشورهای عربی و اسلامی تلاش می‌کند تا این کشورها را زیر سلطه و قبضه خود نگه دارد، ثروت‌هایشان را غارت کند و از شکل گیری هر گونه قیام و خیزش واقعی در این کشورها جلوگیری کند.
رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اعراب و مسلمانان است و همگان باید با این دشمن مقابله کنند و صفوف خود را برای جنگ و مبارزه علیه آن متحد سازند.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما از تجاوز برخی کشورها علیه یمن که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شور و اشتیاق دارند، احساس درد، اندوه و غصه شدید می‌کنیم.
عادی سازی روابط برخی کشورها و حکومت‌ها با رژیم صهیونیستی محکوم، مردود و نفرت انگیز و از منظر دین و اعتقادات ما، شرعا حرام است.