خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«کارآفرینی هنری» در بازار کتاب

ایسنا | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 29 دی 1400 - 22:30
کتاب «کارآفرینی هنری» نوشته میکائیل شردین و آیووزاندر با ترجمه محسن مطیعی و صبا خانقایی منتشر شد.
هنري،كتاب،كارآفريني،هنرمند،فرآيند،ذهني،ايده،فرآيندي،كاملاً،خل ...

کتاب «کارآفرینی هنری» نوشته میکائیل شردین و آیووزاندر با ترجمه محسن مطیعی و صبا خانقایی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۹۵ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۷۵ هزار تومان در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است.
در مقدمه کتاب می‌خوانیم: خلق اثر هنری از بسیاری جهات، ماهیت فعالیت کارآفرینی را به تصویر می‌کشد.
خلق اثر هنری، فرآیندی خلاقانه و اصیل است که از دریافت ایده‌های کاملاً ذهنی هنرمند، نشأت می‌گیرد.
امکان تحقق و دستیابی به اثر نهایی این فرآیند به عرصه هنر تحت تأثیر عدم اطمینان محض است.
فرآیند تبدیل ایده‌های ذهنی به آثار هنری ملموس و متقاعد کردن بازدیدکنندگان مشکل‌پسند نسبت به زیبایی‌شناسی یا دیگر کیفیت‌های مورد نظر آن‌ها اغلب دشوار است.
این امر از منظر هنرمند می‌تواند فرآیندی همراه با شک و تردید، ناامیدی و سرخوردگی باشد که نیازمند پشتکار خارق‌العاده برای رسیدن به محصول نهایی است.
این فرآیند همچنین توسعه فکری و عملی ایده هنری را در بر می‌گیرد که در برخی موارد نیازمند حل مشکلات فنی که تاکنون ناشناخته مانده‌اند، به‌علاوه تعامل با ناظران بیرونی برای «عرضه» ایده نوآورانه و در دسترس قرار دادن آن برای گروه هدف است.
در نهایت ایده‌های هنری تا حدی از این قابلیت برخوردارند که برداشت‌های مرتبط با هنر و آن چیزی را کاملاً تغییر دهند که از نظر گفتمان هنری محکم، مشروع و بدیهی در نظر گرفته شده است.
هنرمندان معاصر ممکن است که حتی به‌عنوان کارآفرین شناخته شده و تحسین شوند.
هر چند در شرایط امروز بودن هنرمند به وضوح خواستار یک رویکرد ذهنی است.
برخی تشابهات جالب بین ساختار و درک هنرمند و کارآفرینی وجود دارد که با دریافت ایده از این شخصیت‌ها مخالف است و این شباهت‌ها در فصلی از کتاب بررسی شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: خلاقیت به‌عنوان یک عامل کلیدی موفقیت‌آمیز در فعالیت‌های نوپا شناخته می‌شود و نقش مهمی در نظریه تأثیرگذار رشد اقتصادی درون‌زا مربوط به سوابق انجمن‌های دوره‌ای بازی می‌کند.
در نتیجه، نظریه‌هایی با تمرکز بر اهمیت روح خلاق برای مدیریت و کارآفرینی وارد جریان اصلی شدند.
انتهای پیام