سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افت تحصیلی بیش از 50 درصدی دانش‌آموزان در دوره کرونا /بازگشت‌ دانش‌آموزان به مدارس با فوریت تسهیل شود

فارس | استان‌ها | چهارشنبه، 29 دی 1400 - 19:49
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش پرورش با اشاره به افت تحصیلی 50 تا 63 درصدی دانش‌آموزان در دروه کرونا، گفت: بازگشت‌پذیری دانش‌آموزان به مدرسه باید به عنوان اولویت و فوریت تسهیل شود.
تحول،پرورش،آموزش،ساحت،دانش،كرونا،آموزان،مدرسه،اصل،انساني،نير ...

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش پرورش با اشاره به افت تحصیلی 50 تا 63 درصدی دانش‌آموزان در دروه کرونا، گفت: بازگشت‌پذیری دانش‌آموزان به مدرسه باید به عنوان اولویت و فوریت تسهیل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم که در خانه معلم این شهر برگزار شد، با بیان این‌که جایگاه آموزش و پرورش در قانون اساسی به‌عنوان منشور جمهوری اسلامی در سه اصل ۳ و ۳۰ و ۴۳ آن مورد تاکید بوده و به‌عنوان نیاز اساسی ذکر شده است، گفت: در نگاه امامین انقلاب جایگاه این وزارت به‌عنوان دستگاه انسان‌ساز و مولد سرمایه اجتماعی و تمدن ساز تعریف شده است.
وی افزود: تمدن نوین اسلامی از دریچه تربیت نسل سالم و صالح و تراز بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول محقق می‌شود.
ستاری فرد گفت: در اسناد تحولی، هم در سند تحول بنیادین و هم در سیاست‌های تحولی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، موضوع تحول در چهار ساحت مطرح است.
بخش اول تحول در نیروی انسانی است و معلم، محور این تحول است که باید از دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم و شهید رجایی وارد بدنه آموزش و پرورش شود.
وی ضلع دوم تحول را در محتوا و برنامه درسی دانست و اضافه کرد: محتوای درسی به منزله خون در کالبد نظام آموزش و پرورش است.
جایی که این محتوا متناسب با نیازها تهیه شد، آنجا موفق هستیم لذا در تهیه محتوای آموزشی و برنامه درسی اصل بر مشارکت جمعی و اقتضائات خاص زمانی و تولید محتوا بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است.
ستاری‌فرد با تاکید بر تاثیر شرایط کرونایی بر نظام آموزش و پرورش، اظهار کرد: شاید یکی از چالش‌هایی که کرونا در این بازه دو ساله برای نظام آموزش و پرورش ایجاد کرد، تک‌بعدی کردن این ساحت‌ها است یعنی نتوانسته‌ایم به همه ساحت‌ها توجه کنیم و موانعی پیش آمده است.
معاون وزیر آموزش پرورش در ادامه گفت: امروز به اقتضای شرایط موجود، اگر چه به همه ۶ ساحت باید به‌صورت جدی توجه شود، اما توجه به دو ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی و ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان بسیار واجب و ضروری است.
ستاری‌فر ساحت سوم تحول را تحول در فضا، تجهیزات و امکانات برشمرد و گفت: جایی که مدرسه کانون تحول تلقی می‌شود و مهمترین کانون تربیتی محله است، باید به سمت افزایش بهره‌وری اماکن حرکت کنیم و زیرساخت‌ها را جهت ارائه خدمات مطلوب به خانواده‌ها قرار دهیم و فعالیت‌های ما خانواده محور باشند.
وی ساحت چهارم تحول را تحول در ساختار مالی و اداری دانست و افزود: امروز هم شاهد کمبود نیروی انسانی هستیم هم همزمان شاهد مازاد نیروی انسانی به این صورت که در یک مقطع دچار کمبود و در یک مقطع دچار مازاد هستیم یا این‌که در یک منطقه دچار کمبود و در منطقه دیگر دچار مازاد نیرو هستیم.
وی ادامه داد: این موضوع نیاز به ساماندهی نیروی انسانی و اصلاح ساختار از حیث منطقی‌سازی دستگاه دارد که یک ضلع تحول است و باید به سمت آن حرکت کنیم.
از حیث منابع مالی هم اصل بر شفاف‌سازی است که آموزش و پرورش باید به سمت مشارکت نهادهای مردمی و انقلابی و فرهنگی در جهت استقرار عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر برای آحاد دانش آموزان برود و عدالت‌محوری و شفاف‌سازی در نظام مالی و اداری یک اصل جدی خواهد بود.
ستاری فر با بیان اینکه در دوره کرونا ۵۰ تا ۶۳ درصد دچار افت تحصیلی دانش آموزان شده‌ایم، افزود: امروز حتما نیازمند حضوری‌شدن همه کلاس‌ها هستیم و همه معلمین و کادر باید در مدرسه حضور داشته باشند.
معاون وزیر آموزش پرورش در پایان خطاب به علی‌رضا رحیمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم گفت: به عنوان اولویت و فوریت باید بازگشت‌پذیری دانش‌آموزان به مدرسه تسهیل شود.
با جذاب‌سازی و برنامه‌های متنوع حضور دانش آموزان به مدارس را تسهیل کنیم.
خوشبختانه واکسیناسیون خوب پیش رفته است و همه مدیران دسترسی به سامانه‌ای دارند که رصد کرونا را انجام دهند.
اگر دانش آموزی مبتلا شد یا مشکوک بود اطلاعات او قابل مشاهده است.
انتهای پیام/۷۸۰۰۵