خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 دی 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان دیپی (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نصراللهی: جنگ شناختی، جنگ نامحسوس و شکل‌ تکامل‌یافته‌تر جنگ های دیگر است/ چرا کتاب «جنگ شناختی» خواندنی است؟- اخبار ادبیات و نشر - اخبار فرهنگی تسنیم

تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 25 دی 1400 - 18:53
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: کاربردی بودن، پاسخ به نیازهای آنی و آتی، استفاده از 500 منبع داخلی و خارجی و 45 تجربه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و برخورداری نویسندگان از اندوخته‌های تجربی از ویژگی‌های مهم کتاب «جنگ شناختی» است.
جنگ،شناختي،مسئولان،كنشگران،نصراللهي،آرايش،ناتو،ابعاد،اخبار،د ...

خلاصه خبر

این محقق و پژوهشگر در تشریح اهمیت جنگ شناختی با اشاره به طبقه‌بندی جنگ‌ها از نظر ناتو گفت: در اسناد ناتو، 5 سطح برای جنگ ذکر شده است؛ هوا، دریا، زمین، فضا و سایبری 5 حوزه‌ای است که ناتو در اسناد خود اشاره کرده است، اما با توسعه راهبردهای جنگ شناختی، ناتو در حال تصمیم است که سطح انسانی از جنگ را به عنوان حوزه ششم درنظر گیرد.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد و ویژگی‌‌های جنگ شناختی گفت: جنگ شناختی شکل تکامل‌یافته‌تر، پیچیده‌تر، سنجیده‌تر، جامع‌تر و اثرگذارتر از دیگر جنگ‌ها به ویژه جنگ نرم است.
در حقیقت، جنگ شناختی، جنگ هیبریدی و چند لایه است که سطوح و ابعاد مختلف میان رشته‌ای دارد.
جنگ شناخت، جنگ تفکر و باورهاست و مقدمه و پیش‌شرط رسیدن به اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تأکید کرد: کسانی در جنگ شناختی پیروز هستند که اولاً آرایش جدید رسانه‌ای را بشناسند و ثانیاً بتوانند از ابزارهای جدید استفاده حداکثری کنند و ثالثاً بپذیرند که مدل تولید، توزیع و دریافت اخبار عوض شده است.
نصراللهی همچنین افزود: موفقیت در جنگ شناختی، منوط و مشروط به استفاده به‌هنگام، بیشتر، زودتر و هوشمندانه و مستمر از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه رسانه‌های جدید است.
پیروزی در جنگ شناختی هیچ راه‌حل مصوبی ندارد، تنها راه مقابله با جنگ شناختی، آگاه شدن از ابعاد، مؤلفه‌ها و تاکتیک‌های جنگ شناختی و آگاه کردن دیگران و ارتقای سواد رسانه‌ای در 3 سطح مسئولان، رسانه‌ها و مردم است.