خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه/ بازارهای هدف برای تولیدکنندگان شناسایی می‌شوند

فارس | استان‌ها | پنجشنبه، 23 دی 1400 - 10:55
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از رشد ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: میزان ارزش صادرات ایران به سوریه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
اقتصادي،فعالان،صادرات،بسيج،سوريه،كشورهاي،تجار،اصناف،ماهه

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از رشد ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: میزان ارزش صادرات ایران به سوریه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
غلامرضا حسن‌پور در حاشیه افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به نقش مهم صادرات در رونق اقتصاد، اظهار کرد: کشورهای مقاومت در این زمینه می‌توانند بسیار کمک‌کار باشند، چرا که مراودات خوبی با این قبیل کشورها داریم.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در شهر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه دفتر تجار و فعالان اقتصادی ایران راه‌اندازی شده و چند تیم اقتصادی مردمی در این دفتر حضور پیدا کرده‌اند.
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بر استمرار این همکاری‌ها در دیگر کشورهای همسایه تاکید و تصریح کرد: صادرات به کشورهای همسایه و همچنین کشورهای آفریقایی در اولویت قرار دارد، ضمن اینکه برپایی نمایشگاه کالاهای خاص و حضور در شهرهای دیگر در دستور کار قرار دارد.
حسن‌پور بیان داشت: فعالان اقتصادی همچنین می‌توانند در زمینه سرمایه‌گذاری کلان کارخانه‌ای در کشورهای همسایه ورود پیدا کنند.
وی از رشد ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه طی ۹ ماهه امسال خبر و ادامه داد: میزان ارزش صادرات ایران به سوریه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور مهمترین موانع پیش‌روی تولیدکنندگان را نبود بازار هدف عنوان و تصریح کرد: اگر بازار هدف به خوبی شناسایی شود و مواد اولیه به سهولت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، بدون تردید مانع بزرگی در جهت رفع مشکلات کسب و کارها برداشته خواهد شد.
حسن‌پور بیان داشت: بسیج تجار در حلقه نخست به عنوان تامین مواد اولیه می‌تواند موثر واقع شود، در حلقه آخر نیز تجار و اصناف می‌توانند در بازار رسانی داخلی و خارجی نقش بسزایی داشته باشند.
وی بر تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ استفاده خانوارها از کالای ایرانی بسیار راهگشا شوند.
انتهای پیام/م