جامعه انتظار جامعه تعلیم و تربیت است/ فضای آن صداقتمحوری و عملگرایی است
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور گفت:جامعه انتظار جامعه تعلیم و تربیت است و فضای آن صداقتمحوری و عملگرایی است.

ایسنا/لرستان معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور گفت:جامعه انتظار جامعه تعلیم و تربیت است و فضای آن صداقتمحوری و عملگرایی است.
حجتالاسلام محمدرضا نصوری، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ۲۲ دیماه در همایش تخصصی «مهدویت؛ فرصتها و تهدیدها» که در سالن همایشهای سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در کتب روایی از گفتوگوی اباخالد کاهلی با امام سجاد(ع) سخن به میان آمده است که در آن امام چهارم شیعیان ویژگیهای زمانی که مردم از وجود امام حاضر محروم هستند و به تعبیری دوران غیبت را بیان کرده است.
وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت با چند مقوله مواجه هستیم، اضافه کرد: مهمترین مقولهها و ویژگیهای دوران غیبت فاصله با امام، حیرت و سرگردانی، فتنهها و ناامیدی است که برای هر کدام از این چالشها راهکار وجود دارد.
فاصله و دوری از امام موجب حیرت و سرگردانی شده و هجمهها ایجاد میشوند
نصوری با بیان اینکه فاصله و دوری از امام موجب حیرت و سرگردانی شده و هجمهها ایجاد میشوند و هر قدر دوران غیبت طولانی شود فاصله از امام بیشتر میشود کمااینکه راه مقابله با فتنههایی که وجود دارد دفاع از امام است، بیان کرد: امیدآفرینی راه مقابله با چالش یأس و ناامیدی در دوران غیبت است و کسانی که در دوران غیبت، منتظر امام خود باشند بهترین مردمان زمان خود هستند.
وی با تأکید بر اینکه جامعه انتظار باید چگونگی شناخت امام زمان را با منطق و استدلال بیاموزد، ادامه داد: شرط نخست شناخت امام زمان معرفت خداست و اگر انسان باور به خدا نداشته باشد نمیتواند امام زمانش را بشناسد.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به اینکه کسانی که به دنبال معرفت امام زمان هستند به چند دسته تقسیم میشود، عنوان کرد: عدهای به دنبال معرفت امام هستند و معرفت آنان برای مقابله با امام است که نمونه آن وجود چهار دانشگاه در رژیم صهیونیستی است که فقط پیرامون امام زمان کار میکنند و هدف آنان مقابله است.
وی با تأکید بر اینکه عدهای به دنبال معرفت امام زمان هستند تا با امام معامله کنند و عدهای به دنبال معرفت عاشقانه با امام زمان هستند و ما نیز باید در زمره این افراد باشیم، افزود: آخرالزمان و باور به منجی در بین تمام ادیان دنیا وجود دارد؛ امام زمان منجی عدالت است ولی عدهای از بیعدالتی سود میبرند به همین سبب به دنبال شبههافکنی در خصوص آخرالزمان و منجی عالم بشریت هستند.
با پیروزی انقلاب، مهدویت پویایی پیدا کرد
نصوری با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب نگاه به مهدویت انزواگرایانه بود و با پیروزی انقلاب، مهدویت پویایی پیدا کرد و رهبری تأکید بر تمدنسازی اسلامی فرهنگ مهدوی دارند، به تشریح ویژگیهای جامعه منتظر اشاره کرد و گفت: فضای جامعه انتظار فضایی شریعتمحور، دارای عقلانیت و توأم با تفکر است.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با یادآوری اینکه در زمان ظهور امام زمان(عج) حکمتها رشد میکند و ۲۵ باب علم گشوده میشود، ادامه داد: جامعه انتظار جامعه تعلیم و تربیت است و فضای آن صداقتمحوری و عملگرایی است.
وی با اشاره به اینکه برخی جریانات منحرف که وارد کشور شده به دنبال شبههافکنی در خصوص آخرالزمان هستند، اظهار کرد: جریانات منحرف در قالب جریانهای شرفی، غربی، التقاطی، مدعیان دروغین و فرقههای وهابیت و بهائیت در کشور فعالیت دارند.
انتهای پیام