نصب پنج بیلبورد معرفی جاذبههای گردشگری البرز در اتوبان کرج
کرج - معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز از نصب پنج بیلبورد معرفی جاذبههای گردشگری البرز در اتوبان کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ترکاشوند ظهر سهشنبه در حاشیه طرح برگزاری دورههای توانمندسازی ویژه فعالان گردشگری بخش خصوصی و دولتی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث گردشگری مشتمل بر گفتار و اطلاعرسانی است که بر این اساس اداره کل میراث فرهنگی البرز در این حوزه چهار برنامه و محور دارد که نخستین مورد آموزش است.
وی در ادامه گفت: بخشی از این آموزشها مشتمل بر طرح توانمندسازی فعالان عرصه گردشگری در هشت دوره آموزشی است که برخی از آنها دورههای نو و در راستای بروز کردن اطلاعات و سطح آگاهی متولیان گردشگری است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: بحث آموزش تنها با برگزاری کارگاههای آموزشی دنبال نمیشود و از طریق توزیع بروشورهای آموزشی، برگزاری جلسات حضوری با مدیران فنی، مدیران عامل و بهرهبرداران نیز دنبال میشود.
ترکاشوند اشاره کرد: بحث آموزشها در قالب توسعه مؤسسات آموزشی است و در سال جاری حداقل دو مؤسسه آموزشی دیگر به این مجموعهها در استان البرز افزوده خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان البرز سه مؤسسه برگزاری دورههای آموزشی داریم و با دو مجوز دیگر نیز تا چند ماه آتی صادر خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در بخش دیگری در خصوص موضوع تبلیغات و بازاریابی توضیح داد: این رویکرد یکی از مهمترین رسالتهای ما برای معرفی جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری البرز است.
ترکاشوند بیان کرد: در قالب تبلیغات شهری و محیطی پنج بیلبورد در سطح اتوبان داریم و در راستای این اقدامات بهکارگیری بنرها و یا استندها برای معرفی جاذبههای گردشگری البرز را نیز اجرایی کردهایم.
وی ادامه داد: در راستای تبلیغات محیطی و با استفاده از استندها، بنرها و بیلبوردها بیش از ۲۰ جاذبه البرز که مشتمل بر جاذبههای طبیعی، تاریخی، دستساز و ابنیه تاریخی را معرفی کردهایم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز تشریح کرد: در حوزه تبلیغات و بازاریابی برنامههای رادیویی و تلویزیونی نیز داشتهایم که در این راستا امسال تاکنون در بیش از ۵۰ برنامه کوتاه رادیویی شرکت کردهام که بهطور تقریبی در هرکدام چهار دقیقه جاذبههای گردشگری البرز معرفیشده است.
ترکاشوند افزود: امسال چاپ بیش از ۴۵ هزار آیتم تبلیغاتی مشتمل بر کتابچه راهنما، نقشه تفکیکی استان و شهرستانها و یا بروشور معرفی شهرها در اختیار عموم مردم قرار دادهشده است.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات در حوزه تبلیغات و بازاریابی این بوده است که ارتباط مستمر و مؤثری با رسانهها داشته باشیم زیرا رسانه را رکن اساسی تبلیغات و معرفیهای جاذبههای گردشگری استان میدانیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه به تلاشها برای هماهنگی با دیگر دستگاههای اجرایی استان اشاره کرد و افزود: در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر این هماهنگیها صورت گرفته و بیش از ۲۹ دستگاه مرتبط با تشکلهای وابسته که درمجموع ۳۴ تا ۳۵ عضو این ستاد هستند و برگزاری جلسات و بازدیدها و همایشهای گردشگریها با آنها هماهنگ میشود و دبیر کل این ستاد مدیرکل میراث فرهنگی البرز است.
ترکاشوند به حوزه نظارت و بازدیدهای نظارتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در این شاخه نظارت بر چگونگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ازنظر کیفی، کمی، بهداشت و رفتار در راستای بالا بردن زیرساختهای نرمافزاری در مکانهای ویژه ارائه خدمات به مسافران است.
وی توضیح داد: در راستای برگزاری این کارگاههای آموزشی و دورههای توانمندسازی ویژه فعالان گردشگری بخش خصوصی و دولتی استان با آگاهی دادن به دارندگان مراکز خدماتی مشکلات این حوزهها را به حداقل میرسانیم.