تقویت روحیه عزت ملی و ایستادگی و مقاومت از مدارس شکل میگیرد
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تقویت روحیه عزت ملی و ایستادگی و مقاومت از مدارس ما شکل میگیرد گفت: اینکه اکنون برنامههای سلطه گرانه نظام سلطه را به چالش میکشیم، بذر اولیه آن در مدارس شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم ظهر امروز در همایش نقش آموزش و پرورش در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش ما یک روحیه آرمانگرا دارد که به دنبال اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار داشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم چهل سالگی انقلاب اسلامی، مردم مومن هستند که این حرکت در آموزش و پرورش ریشه دارد و باید ادامه یابد.
وی جوهره انقلاب اسلامی را عقلانی، فرهنگی و اعتقادی دانست و افزود: چیزی که باعث شد انقلاب 57 با کمترین هزینه و بیشترین دستاورد به پیروزی برسد، تحول فرهنگی در مردم زمان بود.
رژیم پهلوی تصور میکرد که رژیم پایداری است و میتواند پایدار بماند، به طوری که آمریکا یکسال قبل از انقلاب اسلامی، ایرانِ پهلوی را جزیره ثبات معرفی کرد و گمان نمیکردند انقلاب ایران منتهی به تغییر ساختار ایران شده و حتی مبتنی بر اسلام و دین باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران، مردمی نبوده است، مهمترین دستاورد انقلاب را شکل گیری نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در قانون اساسی که بر خلاف سایر انقلابها در فاصله کمتر از یک سال از انقلاب اسلامی تدوین و تثبیت شد، از نظر عقلانیت، تضمین آرمانها، تثبیت مردم سالاری، احقاق حقوق مردم و توجه به اهداف اسلام تنظیم شد که بعد از 40 سال از قانون اساسی، هنوز میگوییم که باید ظرفیتهای قانون اساسی احیا شود.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به شکل گیری یک هویت ملی عمیق در کشور کمک زیادی کرد که ریشههای این جامعه را به هم متصل کرد ابراز داشت: امام راحل فرمود که علی رغم هزینههای زیاد، این جنگ از الطاف خفیه الهی بود و کشور را بیمه کرد.
ذوعلم با بیان اینکه در برابر عربده کشی استکبار تدابیر دقیق و عمیق در برابر دشمن وجود دارد، خاطر نشان کرد: آرمانهای انقلاب اسلامی که مبتنی بر فطرت است، تکیه گاهش ایمان دینی جامعه است که بزرگترین سرمایه کشور است.
دشمن هم همین ایمان دینی، اراده ملی، عزم راسخ و صبر در برابر مشکلات که مبتنی بر ایمان دینی است را هدف قرار داده است.
وی نقش آموزش و پرورش را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار کلیدی عنوان کرد و گفت: در آموزش و پرورش اگر به گام دوم نیندیشیم، گام دوم انقلاب اسلامی نتیجه مطلوبی نمیدهد.
به همان قدر که آموزش و پرورش و دانشگاهها همراهی و فهم عمیق از بیانیه گام دوم نداشته باشند، به همان اندازه قطعا دستاوردی نخواهیم داشت، لذا باید این مسیر در بین معلمان و آموزش و پرورش و دانشآموزان ریشه داشته و به درختی تنومند تبدیل شود.
اگر دانشآموز از ابتدای دبستان، علم و پژوهش و تعمق را حاصل نکند و این انگیزه انسانی وجود نداشته باشد، بودجههای فراوان هم نمیتواند آن را جبران کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تقویت روحیه عزت ملی و ایستادگی و مقاومت از مدارس ما شکل میگیرد افزود: اینکه اکنون برنامههای سلطهگرانه نظام سلطه را به چالش میکشیم، بذر اولیه آن در مدارس شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم بخشنامه نیست، بلکه بیانیهای از درایت است که مروری از گذشته و حال و تصویری از آینده روشن است گفت: 40 بار در این بیانیه واژه جوان آمده و در خلال آن، تمام نقطه امید رهبری معظم انقلاب به جوانان است که شعار نیست و نوع نگاه را نشان میدهد لذا از داخل خود آموزش و پرورش باید شروع کنیم و به جوانان از مدارس میدان دهیم وگرنه بیانیه گام دوم را باور نکردهایم.
ذوعلم با اشاره به اینکه هر اقدام ما در آموزش و پرورش که با بیانیه گام دوم زاویه داشته باشد باید اصلاح شود تا در مسیر ریل گذاری شده انقلاب حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: هر کدام از ما فردی و گروهی باید بیانیه گام دوم را محقق کنیم و با آسیب شناسی گذشته، به سمت آینده روشن گام برداریم.
انتهای پیام/