چالشهای پیش روی دانشگاههای علوم پزشکی/تشکیل تالار مشاهیر دانشگاه
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامههای راهبردی و کلان دانشگاه از تشکیل "تالار مشاهیر" در دانشگاه با هدف مستندسازی فعالیت و الگوسازی اقدامات اساتید سرآمد و پیشکسوت دانشگاه خبر داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامههای راهبردی و کلان دانشگاه از تشکیل "تالار مشاهیر" در دانشگاه با هدف مستندسازی فعالیت و الگوسازی اقدامات اساتید سرآمد و پیشکسوت دانشگاه خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر ضیایی امروز در چهاردهمین همایش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با شعار "دانشگاه نسل چهارم، مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه پایدار سلامت" برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته بخش نکوداشت اساتید برجسته به موضوع جشنواره اضافه شده و طی آن اساتید برجسته و سرآمد در حوزههای آموزش، یادگیری و اخلاق، معرفی و تقدیر میشوند که امسال از استاد برجسته گروه پاتولوژی دکتر محمد رخشان تقدیر به عمل میآید.
وی با اعلام خبر "تشکیل تالار مشاهیر" در دانشگاه، اظهار کرد: این برنامه با هدف مستندسازی فعالیت و الگوسازی اقدامات اساتید سرآمد و پیشکسوت دانشگاه با هدف جمع آوری و حفظ این اطلاعات برای نسلهای آینده اجرا میشود.
ضیایی در ادامه با اشاره به راهبردهای کلان آکادمیک دانشگاه، اظهار کرد: پاسخگویی اجتماعی برای حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم، پاسخگویی به جامعه علمی برای دستیابی به مرجعیت علمی در سطح منطقه و بینالمللی و پاسخگویی سازمانی برای پایداری اقتصادی برخی از این راهبردهاست که در این مسیر با چالشهایی همچون به هم ریختگی هرم دانش آموختگان و بالطبع بازار کار، گسترش بی رویه آموزش عالی سلامت، ظرفیت مازاد و صندلیهای خالی، محدودیت شدید منابع، مهارت ناکافی دانش آموختگان در برخی رشتهها، بهروز نبودن آموزشها و فرایندها، آماده نبودن فارغ التحصیلان برای حضور در بازار کار، عدم توجه به اقتصاد آموزش و آموزش اقتصادی، بهرهوری پایین و کاهش انگیزه فراگیران و اعضای هیأت علمی و برخی دیگر از چالشها روبرو هستیم.
وی با اشاره به جهتگیریهای کلان آموزش دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه پیشرو در منطقه، دانشگاه مرجع و متمایز، ارتقای کیفیت آموزش و تبدیل آموزش به جریان غالب در دانشگاه، تداوم طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، تعدیل ظرفیتهای پذیرش دانشجو، تمرکز بر جذب نیروهای نخبه، جوانگرایی در واگذاری مدیریتی و توجه به آموزش مبتنی بر صلاحیت و اطمینان برخی از آنهاست.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید رشتههایی که به آنها نیازی نداریم از دانشگاه حذف کنیم، گفت: باید شجاعت این موضوع را داشته باشیم تا بتوانیم رشتهها را با توجه به نیاز جامعه و بازار کار ساماندهی کنیم.
ضیایی همچنین با اشاره به برخی از دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش، اظهار کرد: انتقال عرصههای ایزوله در دانشکده به عرصههای واقعی آموزش، تعدیل ظرفیتهای پذیرش دانشجو، تهیه کارنامه برای کلیه اعضای هیأت علمی، تدوین نحوه جذب هیأت علمی، برنامه جامع آموزشی، تعدیل ظرفیت پذیرش دانشجو، ورود نظاممند به بخش خصوصی واعتباربخشی داخلی به گروههای آموزشی و شناسایی بخشها و فیلدهای پیشرفته علمی خارج از کشور برای اعزام اعضای هیأت علمی برخی از این دستاوردهاست.
انتهای پیام