خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تکذیب خبر ادغام معاونت‌های حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور- اخبار مجلس و دولت ایران - اخبار سیاسی تسنیم

تسنیم | سیاسی | چهارشنبه، 15 دی 1400 - 10:13
مشاور رسانه‌ای سیدمحمد حسینی خبر ادغام معاونت‌های حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور را تکذیب کرد.
معاونت،پارلماني،ادغام،تعاملات،لوايح،سوژه،موضوعات،مشاور،پيگير ...

به گزارش حوزهدولت خبرگزاری تسنیم، والی‌زاده مشاور رسانه‌ای معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به خبر ادغام معاونت پارلمانی و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با تکذیب موضوع ادغام این دو معاونت و یا خبر جایگزینی فرد دیگری در معاونت پارلمانی گفت: جهت اطلاع باید بگویم که هم‌اکنون طرحی آماده ارائه به نهاد ریاست جمهوری شده است که با تصویب آن تشکیلات و ماموریت‌های معاونت پارلمانی توسعه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های گسترده معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور شامل نظارت، هماهنگی، پیگیری و دفاع از لوایح دولت، هماهنگی معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و پیگیری و گردش کار تصویب لوایح قانونی این ضرورت احساس شده است که این معاونت توسعه پیدا کند.
مشاور رسانه‌ای معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: به دلیل گستردگی فعالیت‌ها و وظایف، این معاونت در گذشته به درستی از معاونت حقوقی تفکیک شده است تا تمرکز بیشتری در این‌باره صورت پذیرد.
والی‌زاده همچنین افزود: تعاملات دولت و مجلس در موضوعات کلان سطح مطلوبی دارد و ارتباطات و دسترسی نمایندگان به رئیس‌جمهور و اعضای کابینه بیش از هر زمانی است.
بحث‌های کارشناسی این دو قوه در برخی موضوعات نشان از جدیت دو مجموعه برای حل مشکلات کشور است و نباید برخی افراد از ابزارهای نظارتی رایج نمایندگان مانند سوال و تذکر و تعاملات متقابل را تعبیر به تقابل کنند.
وی در پاسخ برخی بازتاب‌های رسانه‌ای که اخیرا در خصوص ادغام معاونت‌ها مطرح شده، اظهار داشت: این‌گونه شایعات برخاسته از رسانه‌های غیرحرفه‌ای و کم‌شناخته است که با فقر سوژه مواجهه هستند و بعضی مواقع دست به خلق سوژه می‌زنند، ولی به لحاظ اصول و اسلوب خبرنگاری و قواعد رسانه‌ای و مباحث مربوط به اعتبار منبع و اعتماد مخاطب، معلوم است که این روش‌های غیر حرفه‌ای محل اعتنا و اعتبار نیست.
انتهای پیام/