خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 26 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک بانک آمریکایی به خاطر عدم حفظ اطلاعات مشتریان میلیون‌ها دلار جریمه شد

فارس | اقتصادی | دوشنبه، 13 دی 1400 - 16:12
یک بانک بزرگ آمریکایی مجبور شده به خاطر عدم مراقبت خوب از اطلاعات مشتریان به آنها نفری 10 هزار دلار جریمه بپردازد.
مشتريان،اطلاعات،مورگان،استنلي،دلار،بانك،مصالحه

یک بانک بزرگ آمریکایی مجبور شده به خاطر عدم مراقبت خوب از اطلاعات مشتریان به آنها نفری 10 هزار دلار جریمه بپردازد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی،‌ بانک مورگان استنلی آمریکا توافق کرده تا در ازای بسته شدن یک پرونده قضایی، 60 میلیون دلار به مشتریانش غرامت بپردازد.
مشتریان این بانک شکایت کرده بودند که مورگان استنلی با عدم به‌روزرسانی سامانه‌های فناوری اطلاعات خود نتوانسته به خوبی از اطلاعات شخصی آنها حفاظت کند.
این شکایت از سوی 15 میلیون مشتری مطرح شده و آنها می‌گویند، مورگان استنلی نتوانسته از اطلاعات دو مرکز داده مدیریت سرور حفاظت کند.
تجهیزات رمزگذاری این دو مرکز داده بدون آنکه اطلاعات مشتریان از آن حذف شود، فروخته شده بود، در سال 2019 هم مورگان استنلی تعدادی از سرورهای قدیمی را که هنوز اطلاعات مشتریان در آن قرار داشت، فروخت.
این سرورها برای مدتی هم گم شده بودند که اطلاعات شخصی مشتریان را به خطر انداخته بود.
گفته می‌شود، جزئیات مصالحه انجام شده برای پرداخت 60 میلیون دلار غرامت و جریمه از سوی مورگان استنلی اخیرا در دادگاه فدرال منطقه منهتن به ثبت رسیده و حالا باید مورد تایید قاضی دادگاه قرار گیرد.
گفته می‌شود هر یک از مشتریان می‌توانند در کنار دریافت دو سال خدمات رایگان بیمه کلاهبرداری، 10 هزار دلار هم پول بگیرند.
علیرغم اینکه مورگان استنلی با مشتریان مصالحه کرده است، اما می‌گوید هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.
انتهای پیام/ب