۲ درصد از مردم استان اصفهان بیسوادند
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی باسوادی در استان، گفت: شناسایی و جذب ۲ درصد باقی مانده کار سختی است و نیازمند همکاری برای شناسایی آنها هستیم.

ایسنا/اصفهان معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی باسوادی در استان، گفت: شناسایی و جذب ۲ درصد باقی مانده کار سختی است و نیازمند همکاری برای شناسایی آنها هستیم.
نسرین باباپور، امروز (سهشنبه، ۷دیماه) به مناسبت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ریشه سوادآموزی در اعتقادات و فرهنگ است و این مهم نیاز به گفتمانسازی دارد.
وی با بیان اینکه سوادآموزی در استان اصفهان وضعیت خوبی دارد، گفت: حدود ۹۸ درصد از جمعیت استان باسواد هستند، اما برای ۲ درصد باقی مانده باید گفتمانسازی کنیم، چراکه شناسایی و جذب آنها کار سختی است.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان کاهش قدر مطلق بیسوادی، پراکندگی جغرافیایی و تقاضای اجتماعی ناکافی را از موانع سوادآموزی برشمرد و افزود: امروز نگاه مسئولان به سوادآموزی کارساز، مبتنی بر آگاهسازی، توانمندسازی و اصلاح رفتار است و در راستای تحول سوادآموزی، باید ۱۲ تغییر اتفاق افتد.
وی با بیان اینکه امروز معتقدیم شیوه سوادآموزی باید تغییر کند، چون رویکردها و نیازها تغییر کرده است، گفت: نرخ باسوادی در استان اصفهان ۸۹ درصد بود که در سال ۹۹ به ۹۸ درصد رسید.
جمعیت هدف باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال است و اختلاف درصد باسوادی بین زنان و مردان ۲۳.۴ درصد بود که اکنون به ۶.۳ درصد رسیده است.
باباپور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۴۳۲ نفر در استان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتهاند، اظهار امیدواری کرد که در فرصت باقی مانده به هدفگذاری پوشش ۸ هزار نفر در استان برسیم.
به گزارش ایسنا، وی توسعه عدالت آموزشی با تأکید بر شتاب بخشی سوادآموزی خانوادههای آسیبپذیر و محروم را یکی از اولویتهای استان برشمرد و گفت: سال گذشته آموزشدهندگان ما جلوههای ایثار از خود نشان داده و افتخاراتی که به دست آمد مرهون تلاشهای آنها بود.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزشوپرورش استان چالش سوادآموزی را نبود آمار و اطلاعات دقیق و شناسایی بیسوادان بر اساس خود اظهاری دانست و گفت: ۹ هزار اسم از افراد بیسواد و کمسواد به ما داده شده که با در اختیار قرار گرفتن کد کلی آنها میتوانیم به اطلاعات آنها دست پیدا کرده و از طریق آدرسهای جدید، زمینه آموزش آنها را در کلاسهای درس فراهم کنیم.
همچنین اگر سواد الزامی و قانون و تدابیر خاصی پیشبینی شود، کار آموزشدهندگان ما برای سوادآموزی بیشتر تسهیل میشود.
انتهای پیام