اجرای آزمایشی طرح مرحوم نوربخش در 10 استان کشور
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ارائه خدمات غیرحضوری مرحوم نوربخش به صورت پایلوت در استان آغاز شد، گفت: پس از اجرای آزمایشی این طرح در 10 استان و رفع نقایص آن 65 خدمت غیرحضوری به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه میشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید درویشی صبح امروز به مناسبت هفته کار و کارگر در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم خراسان جنوبی اظهار داشت: زمانی که تمام سیستمهای دولتی و نهادهای غیرعمومی غیر دولتی تصمیم گرفتند که وارد بحث ارائه خدمات به صورت الکترونیکی شوند سازمان تامین اجتماعی جزو سازمانهای پیشرو در این روند بوده است.
وی افزود: در این راستا و از زمانی که مرحوم دکتر نوربخش به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب شد مهمترین دغدغهای که داشت این بود که حرکت آهسته این روند را سرعت بخشد تا مردم بتوانند خدمات سازمان تامین اجتماعی به خصوص در بخش بیمهای را بدون واسطه و مراجعه به شعب سازمان دریافت کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی به صورت صددرصد مکانیزه آغاز شد و دیگر نیازی نبود مردم برای این کار به شعب مراجعه کنند.
درویشی تصریح کرد: امکانات و خدمات موجود مرحوم دکتر نوربخش را قانع نمیکرد به همین دلیل به معاونان مرتبط و به خصوص به خدمات ماشینی سازمان دستور صادر داد که پس از دریافت اطلاعات از معاونتهای تخصصی کارگروهی تشکیل دهند و چگونگی امکان بهرهمندی از خدمات الکترونیکی را انجام تا این امر محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: این روند مقداری زمان برد چون تعهدات ما وسعت و دامنه زیادی داشت اما بعد از فوت مرحوم نوربخش، جانشین وی تلاش کرد این امر را با سرعت زیادی انجام دهند و در این راستا نرم افزارها آماده و اقدامات لازم انجام و در 3 شعبه در 3 استان آذربایجان غربی، زنجان و تهران این کار به صورت آزمایشی آغاز شد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: پس از انجام تستهای لازم تصمیم بر آن شد که در 10 استان دیگر که خراسان جنوبی جزو آن است این کار به صورت جدی و پایلوت آغاز شود که در این راستا از حدود دو هفته گذشته اجرای طرح مرحوم نوربخش به استان ابلاغ و مقرر شده است 65 نوع خدمت به بیمه شدگان از طریق نرم افزار و به صورت غیر حضوری ارائه شود.
درویشی گفت: یکی از قسمتهایی که تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفت بحث صدور دفترچه است که در این راستا افراد با مراجعه به سایت درخواست را ثبت و شعبه بیمه پرداز را انتخاب میکنند و در آنجا همکاران ما این در خواست را از سایت برداشت و دفترچه صادر میشود و چنانچه بیمه شده درخواست کند دفترچه درب منزل به بیمه شده تحویل داده میشود.
وی با بیان اینکه این امر خدمت بسیار مهمی است و در واقع یکی از پر ترافیکترین قسمتهایی است که در شعب و کارگزاریها داریم و خوشبختانه با این امر رضایتمندی در مردم بیشتر شده است تصریح کرد: امید است با جلسات هفتگی که در این زمینه برگزار میشود این 10 استان ایراداتی که با آن برخورد میکنند اعلام تا رفع شود و به زودی شاهد پیادهسازی این طرح در کشور باشیم.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه قرار است تا آخر هفته این برنامه در کشور اجرایی شود گفت: یکی از تکالیفی که بر عهده ادارات گذاشته شده و از جمله مواردی که دولت تدبیر و امید در نظر گرفته بود که به مردم خدمت ارائه دهد بحث کم کردن نیاز مراجعه حضوری و صیانت از حقوق شهروندی است.
درویشی اظهار داشت: یکی از تکالیفی که بر عهده مجموعههای دولتی و سازمانها و نهادهای عمومی غیر دولتی گذاشته شده بود ارائه خدمات به صورت غیر حضوری است که این کار سبب خواهد شد که به سمت راهی که تکلیف شده است برویم و این راه را سریعتر طی کنیم چراکه این امر در محیط زیست نیز تاثیر دارد چون تردد مردم کم میشود و رضایتمندی جامعه هدف را نیز پوشش میدهد.
انتهای پیام/ش