خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 29 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعامل دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی در ارتقای "سلامت اداری" افزایش یابد- اخبار مرکزی - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 30 آذر 1400 - 13:54
گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: تعامل دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی در راستای ارتقاء سلامت اداری افزایش یابد.
اداري،نظارتي،سلامت،شورا،هماهنگي،مديران،نظام،استان،قانون،شورا ...

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک،حجت‌الاسلام‌ سیدعبدالمهدی موسوی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی با اشاره به اهمیت این شورا اظهار داشت: ضرورت تشکیل شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی به صراحت در ماده 221 قانون 5 ساله پنجم توسعه کشور ذکر شده است و 3 دلیل بر اهمیت این شورا در این ماده قید شده است.
وی افزود: نخست اینکه نظام نظارتی کشور در صورتی می‌تواند کاربردی باشد که تعامل مناسب بین دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی برقرار شود، دوم اینکه این شورا بهره‌وری در سیستم اداری کشور را ارتقا می‌دهد و دیگر اینکه می‌تواند سبب تقویت مدیریت شود.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در ماده 28 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری کشور تکالیف این شورا به صراحت بیان شده و در صورتی که این تکالیف به شکل مطلوب اجرا شوند سلامت روزافزون تمامی دستگاه‌های اجرایی با یاری مدیریت ارشد استان به واسطه دستگاه‌های مسئول حاصل می‌شود.
موسوی بیان کرد: اندازه‌گیری، توسعه و اطلاع‌رسانی میزان سلامت اداری یکی از شاخص‌های مد نظر این قانون به منظور ارتقاء سلامت نظام اداری است.
وی ادامه داد: بررسی اقدامات دستگاه‌ها در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات اداری از دیگر شاخص‌های این قانون بوده که از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به آن اهتمام ویژه بورزیم.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: بسترسازی و زیرساخت آفرینی دو نکته کلیدی هستند که اگر در دستور کار شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی قرار گیرند می‌توانند به حوزه سلامت اداری کمک کنند و این امر نیازمند یک رویکرد بلندمدت و حرکت پایدار است به طوری که این اقدام یک سرمایه گذاری و آینده‌نگری به شمار می‌رود.
موسوی افزود: این مهم با اقداماتی نظیر بسترسازی حقوقی و تعیین الزامات حقوقی برای هر مستخدم، جذب و گزینش جامع، ارزیابی حراستی کامل، تشکیل کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه این شورا مثل ایجاد کارگروه حقوقی به جهت تعیین آسیب‌ها و نواقص قانونی و رفع آن و تشکیل کارگروه‌های آموزشی به منظور دانش افزایی مدیران ادارات محقق می شود.
وی تصریح کرد: تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی بر نظام اداری از دیگر نکات است که لازمه تحقق آن، برخورداری از فاکتورهایی مانند هوشیارسازی به موقع مدیران از خطرات و آسیب‌های احتمالی، تصمیم‌گیری، ابلاغ و هشدار به مدیران در خصوص بروز مشکلات اداری در صورت عدم رعایت مفاد هشدار، ارائه مشاوره مؤثر به مدیران دستگاه‌ها و الگوسازی و اعلام دستگاه‌های موفق در ارتقاء سلامت اداری و تقدیر از آنان و تعیین نقاط ضعف و دستگاه‌های ضعیف در این حوزه و اطلاع رسانی آن است.
انتهای پیام/712/س