خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 22 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای رتبه‌بندی و همسان سازی حقوق معلمان

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 25 آذر 1400 - 13:12
کرمانشاه- وزیر آموزش و پرورش گفت: تخصیص حق مناطق جنگی به معلمان کرمانشاهی پیگیری می شود.
آموزش،پرورش،آموزشي،دانش،آموزان،حضور،كرونا،نوري،مدارس،معلمان، ...

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین کانون تربیت نیروی انسانی که سبب پیشرفت کشورها می‌شود آموزش و پرورش بوده و دارا بودن سایر امکانات نیز کمک کننده است.
وی افزود: در طول سالیان گذشته با مطالعات انجام گرفته بیشترین ارزش افزوده مربوط به آموزش و پرورش بوده و به عنوان نمونه طرح‌های گوناگونی در حوزه بهداشت، راهنمایی و رانندگی، حفاظت محیط زیست و اشتغال انجام گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه اشتغال دانش آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کادر و دانش مشکل خاصی برای اشتغال ندارند اما فارغ التحصیلان دانشگاهی با مسئله بیکاری دست به گریبان هستند.
نوری با اشاره به اینکه باید در به سمت مطالعات و پژوهش‌های کاربردی حرکت کنیم، گفت: پژوهش و مطالعه در حوزه‌های فکری خوب بوده اما پژوهش‌ها باید سمت و سوی کاربردی به خود بگیرند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات کشور باز کنند.
وی خاطر نشان کرد: مردمی سازی موضوع مهمی بوده و تا زمانی که در مدارس روستایی و عشایری معلم ثابت حضور نداشته باشد، عدالت آموزشی محقق نمی‌شود و برای دستیابی به این مهم در وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان‌ها، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ایجاد نوآوری در فرایند آموزشی از جمله اهدافی تشکیل شورای آموزش و پرورش استان‌ها بوده و به عنوان نمونه استفاده بهتر از فضاهای آموزشی در جهت تمرکز زدایی باید در دستور کار قرار گیرد.
نوری اضافه کرد: در سند تحول آموزش و پرورش به موضوع پرهیز از یکنواخت شدن محیط آموزشی و حضور دانش آموزان در محیط‌های مختلف اجتماعی مانند حضور در مدارس معلولین و یا حضور در شرکت‌ها و کارخانه جات تاکید شده است و فرایند آموزش باید ساده سازی شود.
وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: کادر درمان و معلمین در ایام کرونایی زحمات بسیاری را متحمل شدند و دانش آموزان باید به حضور در مدارس و کلاس‌های درس تشویق شوند زیرا در هیچ کشوری مدارس تعطیل نبوده اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا باید جدی تلقی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آمار واکسیناسیون کرونا دانش آموزان و معلمین مطلوب بوده و باید فرهنگیان واجد شرایط برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند و همچنین دانش آموزان نیازمند مشاوره‌های روان شناسی برای تطبیق خود با وضع موجود هستند که این کار باید آغاز شود.
نوری تصریح کرد: اجرای رتبه‌بندی و همسان سازی حقوق معلمان و فرهنگیان با جدیت تمام توسط وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و نباید اجازه موج سواری به افراد سودجو از مطالبه گری معلمان داده شود.
وی بیان کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای رفع کمبودهای آموزشی و مشکلات سیستم گرمایشی کلاس‌های درس روستایی و پرداخت حق مناطق جنگی به معلمان استان کرمانشاه پیگیری خواهد شد.