گزارشی از آخرین روز همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگیهای ایران در کشورهای همسایه»
وزارت امور خارجه در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» میزبان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روسای کلیه اتاق های مشترک با کشورهای همسایه، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بود.
وزارت امور خارجه در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» میزبان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روسای کلیه اتاق های مشترک با کشورهای همسایه، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بود.
به گزارش ایسنا، در این نشست درخصوص نحوه همکاریهای بخش خصوصی با وزارت امور خارجه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران بر اهمیت توجه به زیرساختهای صادرات به همسایگان تاکید کرد و دیدگاه خود را درخصوص ضرورت های بهرهگیری از ظرفیتهای اقتصادی سازمان همکاری شانگهای ارائه داد.
وی با اشاره به تصمیم اتاق بازرگانی مبنی بر تاسیس دفاتر منطقهای اظهار کرد: ارائه اطلاعات مرتبط با قوانین گمرکی و تجاری و استانداردهای کشورهای همسایه به بازرگانان ایرانی از سوی نمایندگیهای ایران در این کشورها، میتواند مانع از بروز مشکلاتی شود که از عدم آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مقصد پیش میآید.
در ادامه نشست، برخی از رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، دیدگاههای خود را در خصوص راههای افزایش صادرات و تسهیل تجارت منطقهای بیان کردند.
ضرورت تمرکز بر صادرات کالاهای باکیفیت داخلی، فعالسازی بیش از پیش شرکتهای ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و توسعه دفاتر منطقهای بخش خصوصی بخشی از نکات مورد اشاره سفرا و سرکنسولهای ایران در کشورهای همسایه بود.
در بخش سوم نشست، رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و نیز روسای اتاقهای مشترک با کشورهای همسایه، با ذکر برخی از موانع پیشروی تجارت با همسایگان، پیشنهادات خود درخصوص رفع آنها و ارتقاء تعاملات متقابل با نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در این کشورها را بیان کردند.
انتهای پیام