خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظرسنجی جدید برنامه‌های سیما/ پربیننده‌ها در هر ژانر کدام بود؟

مهر | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 24 آذر 1400 - 10:47
نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.
درصد،شبكه،سيما،مخاطب،فوتبال،پرمخاطب،آبان،ماه،برتر،تلويزيون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه‌های تلویزیون در آبان ماه بوده است.
مستند «حیات‌وحش» شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد بیننده در رتبه دوم علاقه‌مندی‌های مخاطبان قرارگرفته و برنامه «فوتبال برتر» (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با ۲۶/۸ درصد حائز رتبه سوم شده است.
بر مبنای این آمار و در دسته بندی برنامه‌های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با ۱۱/۹ درصد، به خانه برمی‌گردیم از شبکه ۵ با ۱۱/۷ درصد، عصر خانواده از شبکه ۲ با ۸/۳ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند.
در میان برنامه‌های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبح‌به‌خیر ایران از شبکه یک سیما با ۱۰/۶ درصد مخاطب، سلام صبح‌به‌خیر از شبکه سه سیما با ۸ درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با ۶ درصد مخاطب، برنامه‌های پربیننده صبح تلویزیون در آبان ماه بودند.
در میان برنامه‌های سرگرمی محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب، حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد، اعجوبه‌ها شبکه سه سیما با ۱۹/۸ درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با ۱۶/۹ درصد پرمخاطب ترین برنامه‌های این بخش بودند.
برنامه‌های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بوده‌اند.
در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با ۲۶/۸ درصد مخاطب و گزارش ورزشی با ۱۶/۴ درصد از شبکه ۳ و در بخش برنامه‌های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با ۱۵/۸ درصد از شبکه ۳، برنامه‌های لذت فوتبال با ۱۵/۶ درصد، فوتبال ۱۲۰ با ۱۵/۴ درصد، ویدئو چک با ۱۲/۵ درصد و شب‌های فوتبالی با ۱۲/۲ درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه‌های ورزشی سیما بودند.
در میان برنامه‌های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه‌های جهان آرا با ۴/۶ درصد از شبکه افق، تهران ۲۰ با ۳/۹ درصد از شبکه تهران، بدون توقف با ۳/۳ درصد از شبکه ۳ و معرفت با ۳/۳ درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه‌های پرمخاطب این بخش بودند.
در ماه آبان همچنین برنامه‌های دکتر سلام با ۱۲/۸ درصد از شبکه آموزش، طبیب با ۱۱/۷ درصد از شبکه ۳، ضربان با ۸/۹ درصد از شبکه سلامت و انارستان با ۸/۸ درصد از شبکه افق برنامه‌های پرمخاطب حوزه سلامت در ماه آبان شدند.
در بین برنامه‌های علمی‌- آموزشی، برنامه‌های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با ۷/۳ درصد مخاطب، چهارسوی علم با ۴/۱ درصد و چرخ با ۱/۱ درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشته‌اند.
بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با ۱۹/۲ درصد پرمخاطب ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان ماه بود.
همچنین برنامه‌های سمت خدا با ۱۸/۲ درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با ۱۱/۴ درصد مخاطب و درس‌هایی از قرآن از شبکه اول سیما با ۸/۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه‌های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند.
در این گزارش ۲۰/۷ درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامه‌های سیما از طریق اینترنت (سایت‌های آپارات و تلوبیون و…) بوده‌اند و ۲۲/۸ درصد از پاسخگویان حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.