گمشدهای در میان متنهای پراکنده
ایسنا
|
فرهنگی و هنری
|
جمعه، 05 بهمن 1397 - 01:11
یک معلم زبان و ادبیات فارسی میگوید: یکی از بزرگترین مشکلات کتابهای ادبیات این است که متنهای پراکنده دارند.

خلاصه خبر
یک معلم زبان و ادبیات فارسی میگوید: یکی از بزرگترین مشکلات کتابهای ادبیات این است که متنهای پراکنده دارند.
مثلا اینکه در زنگ ادبیات برای بچهها کلاس نقالی داریم تا برای آنها «شاهنامه» خوانده شود و در ضمن آن با داستان هم آشنا شوند.
این معلم ادبیات فارسی افزود: برای ایجاد علاقهمندی در دانشآموزان نسبت به این درس، بیشتر از اینکه بخواهم بگویم معنای یک شعر یا واژه چیست سعی میکنم تا بچهها شعر بخوانند و بشنوند.
این معلم ادبیات در انتها، درباره تفکری که ورود به رشته علوم انسانی را به سطح پایین تحصیلی نسبت میدهد گفت که این جو هرچند که هنوز هم هست اما به غلظت مثلا ۱۰ سال قبل نیست.
مثلا اینکه در زنگ ادبیات برای بچهها کلاس نقالی داریم تا برای آنها «شاهنامه» خوانده شود و در ضمن آن با داستان هم آشنا شوند.
این معلم ادبیات فارسی افزود: برای ایجاد علاقهمندی در دانشآموزان نسبت به این درس، بیشتر از اینکه بخواهم بگویم معنای یک شعر یا واژه چیست سعی میکنم تا بچهها شعر بخوانند و بشنوند.
این معلم ادبیات در انتها، درباره تفکری که ورود به رشته علوم انسانی را به سطح پایین تحصیلی نسبت میدهد گفت که این جو هرچند که هنوز هم هست اما به غلظت مثلا ۱۰ سال قبل نیست.