پیگیری سالانه ۷۰۰۰ گزارش مردمی در سطح وزارت آموزشوپرورش
خرمآباد- مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش از پیگیری سالانه هفت هزار گزارش مردمی در سطح این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سفر رئیس جمهور به لرستان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش که به استان سفر کرده است با حضور در اداره کل آموزش و پرورش، مشکلات و شکایات فرهنگیان و مراجعه کنندگان را بررسی کرد.
محمد حسین کفراشی نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در سفر رئیس جمهور به لرستان عصر پنج شنبه در حاشیه سفر خود به رسانهها گفت: در وزارت آموزش و پرورش یک سامانه به آدرسShekayat.medu.ir تعریف شده است که در دو بخش شکایات و گزارش مردمی، درخواستها و تخلفات احتمالی ، ثبت و کد رهگیری برای متقاضی صادر میشود و همکاران ما در نواحی و مناطق کمتر از ۱۰ روز فرصت دارند تا به شکایات مطرح شده که کد پیگیری دارند پاسخ دهند و اگر پاسخ قانع کننده نباشد در سطح استان یا در سطح وزارت مجدد بررسی خواهد شد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به گزارشات مردمی هم اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از شش تا هفت هزار گزارش مردمی واصله میشود که همکاران ما همه آنها را پیگیری خواهند کرد.
دکتر کفراشی با اشاره به اینکه مهمترین مسئلهای که امروز در لرستان به آن پرداخته شد بحث استخدام بود، گفت: در این زمینه بر اساس میزان دانش آموزان و اعلام نیاز استانها همکاران جذب میشوند.
وی در ادامه با قدردانی از زحمات معلمان و فرهنگیان کشور در ایام کرونا گفت: معلمان جهادگران تعلیم و تربیت هستند و همه مردم قدردان زحمات آنان هستند و ما هم به نوبهی خود از همه ی این زحمتکشان تقدیر و قدردانی میکنیم.
این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا برخی از فرهنگیان با وجود قبولی در آزمون مدیران به عنوان مدیر به کار گرفته نمیشوند، گفت: معمولاً تعداد متقاضیان بیشتر از اعلام نیاز هست و بر اساس معیار و نمره قبولی برخی به عنوان مدیر به کارگیری میشوند و بقیه افراد هم که در آزمون قبول شدهاند قبولی آنها معتبر است و در سالهای دیگر یا در زمانی حتی فواصل سال اگر نیاز باشد از ظرفیت آنان استفاده میشود.