دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به کسب و کار من می کند؟
در ادامه شما را با برخی از مهمترین این ابزارها و فعالیت های دیجیتال مارکتینگ آشنا می کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، مفهومی است که حتی اگر با آن آشنایی نداشته باشید، احتمالاً نام آن را در شبکههای اجتماعی، وب سایتهای اینترنتی و....
زیاد شنیده اید.
در واقع هیچ تعریف مستقیم و واحدی از آن وجود ندارد.
به طور خلاصه میتوان دیجیتال مارکتینگ را مجموعهای از ابزارها و فعالیتهایی دانست که در بستر دیجیتال برای بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد.
در ادامه سعی میکنیم به طور خلاصه و به بیان ساده شما را با برخی از مهمترین این ابزارها و فعالیتها آشنا کنیم.
طراحی سایت
طراحی سایت را میتوان از اولین و مهمترین گامها برای بازاریابی دیجیتال دانست.
سایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد و در معرفی و اعتباربخشی به برند شما نقش اساسی دارد.
امکان فروش آنلاین محصولات و خدمات را برای شما فراهم میآورد.
امکان جمع آوری اطلاعات کاربران (مشتریان بالقوه) را برای شما فراهم میکند.
اما باید دقت کنید طراحی سایتبه صورت واکنشگرا و متناسب با اصول استاندارد انجام شود و علاوه بر زیبایی و تناسب ظاهری با حیطه کسب و کار شما، از نظر کارآیی نیز در سطح خوبی قرار داشته باشد.
سئوی سایت:
ابزار مهم بعدی، بعد از طراحی سایت بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو یا اصطلاحاً سئوی سایت میباشد.
برای درک بهتر سئوی سایت، به یک مثال ساده توجه کنید.
فرض کنید شما در زمینه فروش لوازم خانگی فعالیت میکنید و دارای وب سایت هستید.
کاربران به طور معمول برای خرید لوازم خانگی در موتورهای جستجو و به خصوص در گوگل شروع به جستجوی عباراتی مانند خرید لوازم خانگی، لوام خانگی و یا محصول مورد نظر خود مثل خرید اجاق گاز میکنند.
موتور جستجوی گوگل نتایج را در صفحات مختلف برای کاربر نشان میدهد.
در این میان سایتهایی که رتبه بالاتری از نظر سئو دارند جلوتر نشان داده میشود.
بدیهی است سایتهایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده میشوند احتمال بازدید بیشتری از سمت کاربران دارند.
بدین ترتیب اگر سایت شما جزو سایتهایی باشد که در کلمات کلیدی مرتبط با لوازم خانگی در صفحه اول گوگل نمایش داده میشود بازدید از سایت شما به مراتب افزایش پیدا میکند بدین ترتیب احتمال خرید یا سفارش کالا یا خدمت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
سئوی سایت به دو دسته سئوی داخلی و خارجی تقسیم میشود.
سئوی داخلی مجموعه فعالیتهایی است که روی سایت شما انجام میشود مانند تولید محتوای با کیفیت، لینک سازی داخلی، عناوین، تگ ها و متاتگ های استاندارد، به کاربردن مناسب و به اندازه کلمات کلیدی و...
سئوی خارجی مجموعه فعالیتها خارج از سایت شما انجام میشود جهت گرفتن ورودی بیشتر برای سایت مانند بک لینک، رپورتاژ آگهی، شبکههای اجتماعی و...
پنل اس ام اس:
یکی از مؤثرترین ابزارهایی که میتواند به تنهایی یا در کنار دیگر روشهای تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید یا ارتباط با مشتریهای قبلی به کار رود ارسال پیامک میباشد.
در مورد دیگر روشهای تبلیغاتی، ممکن است در میان جامعه هدف شما، مشتریانی باشند که از شبکههای اجتماعی استفاده نمیکنند، یا همیشه به اینترنت دسترسی ندارند، یا از گوشیهای قدیمی تر استفاده میکنند ولی در مورد ارسال پیامک این مشکلات وجود ندارد و همه افراد با داشتن هر نوع مدل گوشی قادر به دریافت اس ام اس میباشند.
اما برای ارسال پیامک به تعداد زیادی از افراد، نمیتوانید از گوشی موبایل خود استفاده کنید.
زیرا اولاً جمع آوری شمارههای جامعه هدفتان (افرادی که مایلید تبلیغات شما به دست آنهابرسد (مشتریان بالقوه)) کاری وقت گیر و سخت است و شما در روز نمیتوانید از یک خط بیش از تعداد محدودی پیامک ارسال کنید.
به همین منظور بهترین کار استفاده از یک پنل پیامک است.
با استفاده از پنل، با صرف هزینه و وقت کم قادر خواهید بود به تعداد زیادی از افراد، پیامک ارسال کنید، مسابقه و نظرسنجی پیامکی برگزار کنید و...
همچنین میتوانید پنل اس ام اس را به سایت خود متصل کنید.
بدین ترتیب شما میتوانید کاربران خود را از انواع بروزرسانی های سایت مطلع کنید یا ثبت نام موبایلی برای کاربرانتان در سایت داشته باشید.
همچنین اگر دارای سایت فروشگاهی هستید وضعیت سفارش و فروش محصول در سایت به مشتری، مدیر، انباردار و … از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود.
بازاریابی شبکههای اجتماعی:
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی یاSocial Media Marketing یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میباشد.
امروزه شبکههای اجتماعی بسیار پرطرفدار هستند و خیلی از افراد میزان قابل توجهی از زمان خود را در آنها سپری میکنند.
بدین ترتیب شبکههای اجتماعی میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای معرفی برند، محصولات و خدمات شما، جذب مشتری و در نتیجه فروش و درآمد بیشتر کمک کند.
شناخت درست از آنها، تولید محتوای خلاقانه و مستمر، استفاده از تکنیکهای مؤثر و ....
منجر به موفقیت در این فضا خواهد شد.
آرمان کاوش(armankavosh.com) با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک ، در کنار شماست تا با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند پنل اس ام اس، طراحی سایت، سئوی سایت، شبکههای اجتماعی تولید محتوا، استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا و … شما را در جهت موفقیت بیشتر در کسب و کارتان یاری کند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.