خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شورای شهر شیراز محلی برای تبلیغات کاندیداتوری مجلس نیست

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 14 آذر 1400 - 18:12
شیراز- رئیس کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: شورای شهر محلی برای فراهم کردن زمینه برای تبلیغات کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نیست.
شيراز،شهر،شهرداري،شوراي،شورا،اسلامي،مطالعات،نهمين،سند،علني،ج ...

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدیان عصد یکشنبه در بیست و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: ریاست شورای اسلامی شهر شیراز، جناب آقای طاهری اینجانب اعتقاد دارم از هر گونه سو استفاده از اموال، موقعیت و امکانات و نیروها ابتدا از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر می‌بایست تذکر داد.
وی افزود: از این رو تقاضا مندم اگر نفر یا نفراتی از برادران و خواهران نظام شورا در آینده قصد کاندید شدن برای مجلس شورای اسلامی را دارند که البته قطعاً به جهت جلب مشارکت مردم امری پسندیده است تذکرات لازم در خصوص عدم استفاده از امکانات روابط عمومی شورا، مناطق و سازمان‌های شهرداری داده شود زیرا استفاده خارج از عرف آن شرعا و عرفا و به صورت قانونی دارای اشکال است و قطعاً برای معرفی بیشتر خود به مردم شریف شهر شیراز می‌بایست افراد از محل هزینه‌های شخصی اقدام هزینه نمود.
محمدیان افزود: ضمن آنکه این اقدام نبایستی موجب غفلت از وظایف نمایندگی شورای شهر و یا انجام حرکت‌های نمایشی و خدای نکرده عوام فریبانه باشد.
گفتنی است در بیست و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز مکلف به تهیه سند جامع آسیب شناسی در حوزه سرمایه گذاری شد.
طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره الزام شهرداری به تهیه سند جامع آسیب شناسی در حوزه سرمایه گذاری، در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.
گفتنی است بر اساس این ماده واحده تصویب شده شهرداری شیراز مکلف گردید ظرف مدت یک ماه مطالعات آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با هدف بسترسازی برای بهره‌گیری مؤثر از قابلیت‌های شهر و شهرداری شیراز از طریق تسهیل جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و مشارکت‌های عمومی و خصوصی را تهیه و به شورا ارسال نماید.
خاطر نشان می‌شود در تبصره یک این ماده واحده، این مطالعات باید همه عوامل، از جمله عوامل بیرونی (فرصت‌ها و تهدیدها)، عوامل داخلی (نقاط ضعف و قوت شهرداری) و سایر علل عدم رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شهر شیراز را شامل گردد.
همچنین شهرداری جهت تهیه این مطالعات که به اختصار سند جامع آسیب‌شناسی نامیده می‌شود، موظف است مجموعه جلساتی با حضور اعضای کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری و با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت شنیدن نقطه نظرات و تکمیل مطالعات خود برگزار نماید.