خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

به آب اندازی ناوچه جدید برای امارات+عکس

مشرق | سیاسی | یکشنبه، 14 آذر 1400 - 17:41
ناوچه موشک انداز جدید سفارش داده شده برای نیروی دریایی امارات در فرانسه به آب افتاد.
شناور،سامانه،فرانسه،ساخت،سفارش،كيلومتر،موشك،سرعت،برد

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۹ میلادی دو فروند ناوچه کلاسGowind ( به همراه حق سفارش دو فروند دیگر) را به فرانسه سفارش داد .
اولین ناو مربوط به این سفارش در فرانسه به آب افتاده است.
این ناو که بنی یاس نام دارد طولی در حدود ۱۰۴ و وزنی در حدود ۲۵۰۰ تن دارد.
این شناور که توسط Naval Group فرانسه ساخته شده است دارای طراحی پنهان کار بوده و از سامانه پیشران ترکیبی دیزل و دیزل بهره می برد.
سرعت این شناور در حدود ۴۶ کیلومتر بر ساعت در حالت حرکت سریع است و برد آن در زمان حرکت با سرعت ۲۷ کیلومتر بر ساعت در حدود ۶۸۵۲ کیلومتر است.
تعداد خدمه این شناور ۸۰ نفر است.
سامانه مدیریت رزم این شناور به جای مدل استاندارد SETIS که توسط خود شرکت Naval Group توسعه پیدا کرده است ، سامانه Tacticos ساخت شرکت تالِس است.
در بخش تسلیحاتی ما با یک تفاوت در نمونه سفارش داده شده نصبت به امارات طرف هستیم.
سلاح اصلی ضد شناور این کشتی جنگی ۸ تیر موشک اگزوست است که به احتمال فراوان از نوع بلوک ۳ با قابلیت حمله به اهداف زمینی و برد حدود ۱۸۰ کیلومتر و سرعت حدود ۰.۹ ماخ است.
سلاح دفاع هوایی این شناور موشک های میکا ساخت فرانسه است که ظاهرا اماراتی ها به جای آن قرار است از موشک های ضد هوایی ESSM ساخت آمریکا استفاده کنند.
از دیگر تسلیحات این شناور می توان به توپ ۷۶ میلی متری ساخت OTO Melara و دو توپ ۲۰ میلی متری ساخت نکستر فرانسه اشاره کرد.
این شناور همچنین دارای ۲ پرتاب گر ۳ تایی اژدر و همچین توان پذیرش یک بالگرد در رنج ۵ الی ۱۰ تن است.
رادار اصلی این شناور SMART-S از نوع آرایه فازی فعال در باند اس است.سامانه سونار Kingklip درون بدنه و سامانه سونار عمقی CAPTAS-۲ اشاره کرد.