خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واشنگتن: حمله پکن به تایوان پیامد‌های وحشتناکی دارد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 13 آذر 1400 - 03:47
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه در حال حاضر چین در تلاش است تا شرایط را در تایوان تغییر دهد، گفت: حمله پکن به تایوان پیامد‌های وحشتناکی دارد.
تايوان،چين،آمريكا،متعهد،جزيره

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود با تاکید بر اینکه هرگونه اقدام چین در حمله به تایوان می‌تواند پیامد‌های وحشتناکی را درپی داشته باشد، گفت: واشنگتن امیدوار است تا سران چین درباره هرگونه عدم تشدید بحران درباره تنگه تایوان بسیار محتاطانه عمل کنند.
وی افزود: در حال حاضر چین در تلاش است تا شرایط را در تایوان تغییر دهد و از سوی دیگر نیز آمریکا قاطعانه متعهد است تا اطمینان یابد این جزیره توانایی دفاع از خود را دارد.
بلینکن درباره این موضوع که واکنش آمریکا در مقابل حمله چین به جزیره تایوان، چه خواهد بود، نیز اظهار کرد: واشنگتن طی سال‌های متمادی بسیار شفاف بوده و به این موضوع متعهد هستیم که تایوان راه‌های دفاع از خود را داشته باشد و ما همچنان به پایبندی به این تعهد ادامه خواهیم داد.
چین، تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد تلقی می‌کند.
انتهای پیام/