خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیکاری حدود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ افزایش بی جهت سه برابری ظرفیت دانشکده‌های پرستاری/ نصف حداقل استاندارد نیروی پرستار به جمعیت در ایران

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 13 آذر 1400 - 03:06
دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت دانشکده‌های پرستاری بی جهت سه برابر افزایش پیدا کرده است.
پرستار،كشور،نيروي،استاندارد،پرستاران،مقدم،درماني،بيمارستان

شریفی مقدم در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران خبر داد:
محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه پرستاران بیشترین خدمات را به مردم در حوزه سلامت ارائه می دهند، اظهار کرد: در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بیشترین خدمات را به مراجعه کنندگان مراکز درمانی و بیمارستانی ارائه می دهند.
ما نیازمند تعداد نیروی پرستار در بیمارستان های سراسر کشور هستیم تا حداقل استاندارد های بین المللی در زمینه پرستاران را در کشور داشته باشیم.
او ادامه داد: بر اساس استاندارد های حداقلی کشور باید به ازای هر هزار نفر ، سه نیروی پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به کار باشند که در حال حاضر این شاخص در حدود ۱/۶ است.
حداقل استاندارد بین المللی این است که به آزاری هر تخت بیمارستانی باید سه پرستار باشد در حالی که این شاخص در کشورمان به طور متوسط نه دهم است.
دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: نیروی پرستار جذب شده باید از کیفیت های لازم مانند تخصص، کارآمدی و انگیزه برخوردار باشد تا توانایی لازم برای ارائه خدمت به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی داشته باشد.
او افزود:جمعیت پرستار کشور باید بیش از دو برابر وضعیت موجود باشد تا به کف استاندارد های بین المللی برسیم.
ما ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیمار در کشور داریم و این در حالی است که کمبود پرستار در بیمارستان های کشور بسیار محسوس است آنا متاسفانه هیچ اقدامی برای جذب نیروی پرستار انجام نشده است.
دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت های دانشکده های پرستاری سه برابر یعنی ۳۰۰ درصد زیاد شده است اما با افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی پزشکان مخالفت می شود‌.
سالیانه ۱۲ هزار پرستار از دانشکده علی سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند وبا اینکه زیر ساخت لازم در کشور به اندازه کافی نداشته ولی ظرفیت پرستاری سه برابر شده است.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/