خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انصارالله: اقدامات فرانسه باعث تداوم جنایات جنگی در یمن می‌شود- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | شنبه، 13 آذر 1400 - 02:30
عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن گفت که درخواست رئیس‌جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی برای ادامه فروش تسلیحات به کشورهای ائتلاف متجاوز به ریاست عربستان، منجر به تشویق ائتلاف برای ادامه جنایات جنگی در یمن می‌شود.
يمن،فرانسه،رئيس،ابوظبي،جنگنده،ائتلاف،امارات،فروش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به امارات و امضای قرارداد فروش 80 فروند جنگنده رافال بین دو کشور اظهار داشت که اقدامات فرانسه باعث می‌شود، متجاوزان به جنایات جنگی در یمن تشویق شوند.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: درخواست رئیس‌جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی برای ادامه فروش تسلیحات به کشورهای ائتلاف متجاوز به ریاست عربستان که خود هم در آن شریک است، منجر به تشویق ائتلاف برای ادامه جنایات جنگی در یمن می‌شود.
الحوثی در ادامه اقدام پاریس و حامیان اروپایی آن در تداوم فروش سلاح به کشور‌های عضو ائتلاف سعودی علیه یمن را محکوم کرد.
ابوظبی و پاریس روز جمعه قرارداد خرید 80 جنگنده رافال و 12 بالگرد نظامی امضا کردند.
این توافقنامه ها پس از دیدار «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی امضا شد.
در همین رابطه «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی پیش از سفر ماکرون به امارات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ابوظبی جنگنده رافال خریداری می‌کند یا خیر، گفت: نمی خواهم هدیه کریسمس رئیس جمهور را خراب کنم.
انتهای پیام