خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سخت شدن کار روسیه در مرز اوکراین با تدابیر بایدن!

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 13 آذر 1400 - 02:18
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ابتکاراتی داریم که تنش در مرز اوکراین را برای روسیه سخت کند، گفت: با متحدان آمریکا در اروپا و در اوکراین در تماس دائم هستم.
اوكراين،روسيه،تشديد،مرز،احتمال،آمريكا،بايدن،مسكو

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید، از مجموعه ابتکاراتی که تشدید اوضاع در مرز با اوکراین را برای روسیه بسیار سخت خواهد کرد، خبر داد و گفت: در حال توسعه مجموعه‌ای از ابتکارات بوده است، که تشدید اوضاع در مرز با اوکراین را برای روسیه «بسیار، بسیار سخت» کند.
وی ادامه داد: با متحدان آمریکا در اروپا و در اوکراین در تماس دائم هستم.
بایدن در ادامه با بیان اینکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به طور گسترده در این موضوع فعال هستند.
اُلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین میز در روز جمعه درباره احتمال تشدید تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف هشدار داد و مدعی شد که، احتمال تشدید تنش از سوی فدراسیون روسیه در مقیاس بزرگ وجود دارد و به احتمال زیاد این اتفاق در پایان ماه ژانویه ۲۰۲۲ رخ خواهد داد.
اخیراً روابط روسیه و اوکراین در کانون توجه قرار دارد، زیرا بنا به ادعای کی‌یف، روسیه هزاران نیرو را در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری کرده و ممکن است برای یک حمله نظامی آماده شود.
مسکو طرح‌های عملیات تهاجمی را با قاطعیت رد کرده است.
از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه، به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد که اوکراین از پهپاد‌های ساخت ترکیه در درگیری‌های منطقه دونباس استفاده می‌کند و مدام از خود رفتار «مخرب» نشان می‌دهد.
انتهای پیام/