خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

الجزایر: توافق اسرائیل و مغرب سبب تشدید بی سابقه سلطه رژیم صهیونیستی می‌شود

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 13 آذر 1400 - 02:12
وزیر خارجه الجزایر با بیان اینکه ائتلاف مغرب و اسرائیل دو رژیم توسعه طلب منطقه را گردهم آورده است، گفت: توافق اسرائیل و مغرب سبب تشدید بی سابقه سلطه رژیم صهیونیستی می‌شود.
مغرب،الجزاير،رژيم،صهيونيستي،وزير،ائتلاف

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در اظهاراتی در واکنش به توافق‌های امنیتی و نظامی صورت گرفته میان رژیم صهیونیستی و مغرب و با تاکید براینکه ائتلاف مغرب و اسرائیل در حقیقت دو رژیم توسعه طلب منطقه‌ای را گردهم آورده است، گفت:گمراهی و بی اطلاعی مقامات مغرب به وضوح این موضوع را به تصویر کشیده که قرار است شاهد تشدید بی سابقه سلطه خزنده صهیونیستی باشیم.
وی ادامه داد: ائتلاف نظامی خبیثانه مقامات مغرب با رژیم صهیونیستی، آن‌ها را بیشتر از الجزایر و مردم این کشور دور خواهد کرد.
وزیر خارجه الجزایر تاکید کرد: مغرب به صحرای غربی و الجزایر توجه دارد، تا سبب شود قضاوت‌های آن در این خصوص نادرست جلوه داده شود.
طی روز‌های اخیر و پس از سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رباط توافق همکاری امنیتی میان مغرب و این رژیم به امضا رسیده است و از سوی دیگر روابط الجزایر و مغرب طی ماه‌های گذشته تیره شده و دو کشور روابط دیپلماتیک خود را باهم قطع کرده اند.
انتهای پیام/