خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمریکا به دلیل خروج از برجام منزوی شده است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 12 آذر 1400 - 23:06
وزیر خارجه آمریکا اذعان داشت ایالات متحده با خروج از برجام منزوی شده است، سخنگوی سازمان ملل نیز خواست همه طرف‌های برجام تلاش خود را مضاعف کنند.
مذاكرات،ايران،آمريكا،وين،ديپلماتيك،توافق،سازمان

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنشی نسبت به پایان مذاکرات وین گفت: آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای منزوی شده است، نه ایران.
از سوی دیگر وی ادعا کرد ایران در مذاکرات جدی نیست و آمریکا قصد ندارد به ایران اجازه دهد از روند دیپلماتیک خارج شده و به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد.
وی در ادامه ادعا‌های خود این مورد را مطرح کرد که دولت جدید ایران با پیشنهاد‌های سازنده به وین نیامده است.
بلینکن گفت: «ما همچنان به مسیر دیپلماتیک با ایران و بازگشت مشترک به توافق هسته‌ای اعتقاد داریم.»
سازمان ملل: همه طرف‌های برجام تلاش خود را مضاعف کنند
از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد امروز (جمعه) اعلام کرد این سازمان از همه طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات می‌خواهد تا تلاش‌های خود برای احیای برجام را افزایش دهند.
دوجاریک در یک نشست مطبوعاتی گفت: «قرار نیست ما از مذاکرات آن‌طور که هست و به وضعیتی که از طریق شرایط دیپلماتیک با آن برخورد نمی‌شود جهش کنیم.
موضع ما درمورد برجام بدون تغییر باقی مانده است و همه طرف‌های مذاکره را تشویق می‌کنیم تا تلاش‌های خود را برای حرکت با هم به سوی اجرای مجدد توافق هسته‌ای دو برابر کنند.»
امروز هفتمین دور مذاکرات برای احیای برجام که از عصر دوشنبه آغاز شده بود، پایان یافت.
نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای ایران با ۴+۱ اعلام کرد طرفین مذاکرات برای رایزنی بیشتر به کشور‌های خود بازمی‌گردند و اواسط هفته آینده مجدداً به وین بازخواهند گشت.
در حال تکمیل ...