خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پوتین از عملیات نظامی اوکراین با استفاده از پهپادهای ترکیه انتقاد کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 12 آذر 1400 - 22:53
ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، نسبت به استفاده اوکراین از سلاح‌های ساخت ترکیه به اردوغان هشدار داد.
اوكراين،روسيه،تركيه،منطقه،نظامي،اعلام،كرملين،اردوغان

گفت‌وگوی رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه
گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که اوکراین از پهپاد‌های ساخت ترکیه در درگیری‌های منطقه دونباس استفاده می‌کند و مدام از خود رفتار «مخرب» نشان می‌دهد.
بنا به اعلام کرملین، پوتین در یک تماس تلفنی به اردوغان گفت که نیرو‌های اوکراینی «فعالیت‌های تحریک‌آمیز» انجام می‌دهند و از پهپاد‌های «بیرقدار» ساخت ترکیه در منطقه درگیری برای تضعیف توافقنامه صلح مینسک استفاده می‌کنند.
اداره ارتباطات ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که اوکراین یکی از موضوعات مورد گفت‌و‌گوی دو رئیس‌جمهور بوده است، اما جزئیات بیشتری در مورد مباحث مطرح شده ارائه نکرد.
گفتنی است، اوکراین هواپیما‌های بدون سرنشین ترکیه را در جنگ علیه نیرو‌های تحت حمایت روسیه در منطقه «دونباس» شرقی خود خریداری و مستقر کرده است.
این امر خشم روسیه را برانگیخته است.
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است نمی‌توان ترکیه را به خاطر استفاده اوکراین از پهباد‌های این کشور مقصر دانست.
اخیراً روابط روسیه و اوکراین در کانون توجه قرار دارد، زیرا بنا به ادعای کی‌یف، روسیه هزاران نیرو را در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری کرده و ممکن است برای یک حمله نظامی آماده شود.
مسکو طرح‌های عملیات تهاجمی را با قاطعیت رد کرده است.
همچنین اخیراً ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تحرکات شدید نظامی اوکراین در مناطق شرقی این کشور هشدار داده است.
به گفته وی، ۱۲۵ هزار نیروی نظامی اوکراین در منطقه حضور دارند و این تعداد نیمی از کل نیرو‌های مسلطح اوکراین را تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/