خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دستگاه‌های متخلف در اجرای قوانین حمایت از زنان و کودکان مجازات‌ می‌شوند- اخبار گیلان - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 03:13
گروه استان‌ها ــ دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دستگاه‌های مسئول که در اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان تعلل کردند، مجازات می‌شوند.
مجلس،قوانين،اجراي،كودكان،زنان،حمايت،قانون،وضع،كميسيون

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در پاسخ به سوال پیگیری مجلس برای اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان اظهار داشت: مجلس برای حمایت از کودکان و زنان قوانیتی را وضع و به دولت‌ها ابلاغ کرده و به تبع دولت‌ها باید این قوانین را اجرا می‌کردند.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم اوج بی‌قانونی را در زمینه اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان در کارنامه عملکرد خود رقم زد افزود: مجلس پس از وضع قانون باید در ذیل آن جرم‌نگاری و ضمانت اجرایی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: این جرم‌نگاری در ذیل احکام قانون سبب می‌شود تا افرادی که مسئول اجرای قانون هستند، در صورت استنکاف از اجرای قانون مجرم شناخته شده و به محاکم قضایی و دستگاه‌های نطارتی معرفی و مجازات‌ شوند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز داشت: مجلس در این دوره در بخش نظارتی با جدیت بیشتری ورود کرده و مصمم هستیم که از این پس قوانینی که در گذشته در بخش حمایت از زنان و کودکان وضع شده و همچنین دیگر قوانین به درستی اجرا شود.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: پیگیری‌های مستمر در حال انجام است و دستگاه‌هایی که در این حوزه مسئول بودند اما در اجرای قوانین تعلل و کوتاهی کرده و آن را به اجرا درنیاوردند به مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی معرفی و مجازات‌ می‌شوند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره میزان بهبود شاخص‌های آنتن‌‌دهی از ابتدای سال تا اکنون در این دو شهرستان‌ گفت: بخشی از شاخص‌های ارتباطات و آنتن‌دهی در فومن و شفت بهبود پیدا کرده اما اکثر قریب به اتفاق مناطق روستایی همچنان با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه به دلایل مختلفی از جمله دزدیدن کابل‌ها در آنتن‌دهی با مشکل مواجه هستیم افزود: البته کابل دزدی مشکلی است که تقریباً تمام استان‌ها با آن‌ مواجه هستند و این موضوع سبب ضعف مخابرات ایران در تأمین کابل‌های خاکی شده که امیدواریم به مرور زمان این مسئله حل شود.
انتهای پیام/614/س