خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیشترین مدارس تخریبی استان بوشهر در بخش مرکزی تنگستان است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 02:24
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: بیشترین مدارس تخریبی در استان بوشهر، در بخش مرکزی تنگستان است.
تنگستان،روستا،روستاها،شوراها،اسلامي،دهيار،دهياران،لطفي،شورا، ...

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با شوراها و دهیاران روستاهای بخش مرکزی تنگستان اظهار کرد: شوراها نام‌شان با نام مقدس دین اسلامی نقش بسته و از مهم‌ترین وظایف شوراها در روستا باید در راستای توسعه و ترویج اسلام باشد.
اگر این گام‌ها برداشته شد، همه نیازها و خدماتی که مردم نیاز دارند، رفع می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر شوراهای اسلامی به شعائر اسلامی توجه کرده و خودشان خط مقدم باشند، هم آسیب‌های اجتماعی برطرف شده و هم کارهای فرهنگی در روستا انجام می‌شود.
لطفی با بیان اینکه از بعضی کارهای اسلامی که باید در روستا انجام می‌شده غافل ماندیم، تاکید داشت: اگر قرار است یک کار اسلامی، دینی و یا مذهبی در روستا انجام شود، دهیار و شورا باید در صف اول باشند.
وی خاطرنشان کرد: شورا و دهیار باید طوری با مردم برخورد کنند که کاملاً در راستای وحدت باشد؛ هر جا شوراها و روستاها مظهر وحدت شدند، کارهای بیشتری انجام شده است.
اگر اختلاف نظری در روستا ایجاد شد، باید سریعاً برای حل آن اقدام کنند.
وی بیان داشت: تسهیل‌گری سرلوحه اقدامات شوراها و دهیاران باشد؛ شماها در روستاها کوتاه کردن روند بروکراسی را انجام دهید تا کار مردم انجام شود.
اگر جایی قرار است یک کار عمرانی انجام شود، یک ظرفیتی ایجاد شود تا شورا و دهیار سعی کنند کار را تسهیل کنند.
فرماندار تنگستان ضمن بیان اینکه من معتقدم شورا و دهیار پنجاه درصد کار را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بیشترین مدارس تخریبی در استان بوشهر، در بخش مرکزی تنگستان است که رتبه اول در استان را داراست.
برای این موضوع می‌طلبد از ظرفیت خیرین و مردم در روستاها بیشتر توجه شد.
لطفی تصریح کرد: در طرح جهش تولید مسکن بنا داریم سالی هزار مسکن در روستاها بسازیم؛ متوسط مقاوم‌سازی در تنگستان حدود پنجاه‌درصد است که در برنامه داریم به ۸۰ درصد برسانیم و از ظرفیت تسهیلات و طرح‌های بانک‌ها و بنیاد مسکن نهایت استفاده را کنیم.
وی گفت: حدود سی درصد در روستاها از گاز استفاده نمی‌کنند که از دهیاران و شوراها می‌خواهم که کمک کنند تا این افراد از نعمت گازی که تا روستا آمده، استفاده کنند و مردم را تشویق کنید که استفاده کنند.
فرماندار تنگستان یادآور شد: از بسیج و برنامه‌های بسیج در روستاها مثل طرح گشت رضویون و دیگر برنامه‌های مناسبتی حمایت و پشتیبانی شود.
لطفی موضوع اشتغال نیز به صورت جدی در روستا بررسی کنید تا یک‌سری طرح‌های فردی و خانگی در روستا اجرا شده با غریبی اقتصاد خانواده‌ها بهبود یابد.
از ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در روستاها استفاده کنید.
این نشست با حضور فرماندار تنگستان، معاونین وی، معاون اداره‌کل بنیاد مسکن استان، فرمانده سپاه امام علی (ع) تنگستان و دهیاران و شوراهای بخش مرکزی تنگستان برگزار شد.