خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گفتگوی رؤسای ستاد کل ارتش ترکیه و عراق درباره تحولات منطقه

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 00:54
رؤسای ستاد کل ارتش ترکیه و عراق به صورت تلفنی درباره تحولات منطقه رایزنی و گفتگو کردند.
عراق،تلفني،تركيه،اقليم،كردستان،ستاد،ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رؤسای ستاد کل ارتش ترکیه و عراق به صورت تلفنی درباره تحولات منطقه رایزنی کردند.
این خبر را ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرده و در این ارتباط گفت: ژنرال «یاشار گولر» با «عبدالامیر رشید یارالله»، رئیس ستاد کل ارتش عراق به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف در این تماس تلفنی، پیرامون آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
همزمان وزارت دفاع عراق نیز این خبر را تائید کرده و گفته است که در این تماس تلفنی انواع همکاری‌های نظامی بین دو طرف و هماهنگی نقش‌های ارتش‌های دو کشور به منظور تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای و مشارکت در تمرین‌های نظامی مورد بررسی قرار گرفت.
این گفتگوی تلفنی در شرایطی انجام شده که ترکیه در چند سال گذشته، با توجه به وضعیت نابسامان عراق، راه را برای قدرت نمایی خود باز کرده و با استفاده از کارت مبارزه با پ.ک.
ک، در بیش از ۲۵ نقطه از اقلیم کردستان عراق و برخی مناطق قلمرو دولت مرکزی، نیروهای خود را مستقر کرده است.
ترکیه همچنین با استفاده از پهپاد، بیش از ۳۵ مسئول و فرمانده رده بالای پ.ک.
ک را از بین برده و بارها به عمق خاک اقلیم کردستان حمله کرده و علاوه بر بمباران، در برخی مناطق نیز نیروی کماندویی وارد کرده و عملاً پ.ک.
ک را زمین گیر کرده است، هرچند عراق نسبت به تحرکات نظامی ترکیه در شمال اقلیم کردستان معترض است.