«یقه هفت» ماه رمضان هر شب روی آنتن شبکه هفت میرود
تهیه کننده برنامه تلویزیونی «یقه هفت» از پخش این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه هفت سیما خبر داد.

«مهرداد تنها» تهیه کننده برنامه «یقه هفت» در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره هدف از تولید برنامه یقه هفت در شبکه آموزش سیما، گفت: هدف از تولید برنامه یقه هفت در شبکه آموزش، آموزش مهارت نقد صحیح و خود انتقادی است.
در این برنامه مهارت نقد، در قالب موضوعات مختلف اجتماعی طرح میشود «یقه هفت» یک اطلس موضوعی ۱۱۰ تایی دارد که و در واقع هر شب یک موضوع دستمایه برنامه قرار میگیرد.
وی همچنین درباره انتخاب نام این برنامه نیز توضیح داد: «یقه هفت»فلشی به درون است و با شعار برنامه که می گوید یقه خودت را قاضی کن همخوانی دارد.
در واقع یقه هفت، مروج خود انتقادی و ارزیابی خود است.
مخاطب هدف این برنامه تقریبا همه مردم و در همه اقشار هستند.
چون مهارت خود انتقادی یک مهارت فراگیر در همه سنین است.
بازخوردهای مردمی هم نشان میدهد که برنامه توانسته بین اقشار مختلف مخاطب جذب کند.
تنها در پاسخ به این که بیان موضوعات اجتماعی همواره با اما و اگرهایی همراه است چه چالشهایی در تولید آن داشتهاید؟، اظهارداشت: پرداختن به موضوعات اجتماعی همیشه با حساسیتها و چالشهایی روبه روست.
به خصوص در بعضی مسائل این حساسیتها بیشتر است.
ولی یقه هفت تلاش کرده با استفاده از زبان طنز و با تغییر جهت پیکان نقد به سمت خود این مشکل را برطرف کند.
پیچیدن یک مفهوم نسبتا تلخ در زبان طنز و اینکه ما پیش از هر کسی از خودمان را مورد نقد قرار دهیم میتواند در حل این چالشها موثر باشد.
این تهیهکننده درباره بخشهای مختلف برنامه نیز گفت: یقه هفت ترکیبی از برنامهسازی زنده و تولیدی است.
اجرای برنامه با حضور مجری در استودیو به صورت زنده اتفاق میافتد و آیتمهای مختلف قبلا تولید میشود.
مجری در آیتمها به طرح و بسط موضوع شب میپردازد و آیتمهای مختلف ابعاد متفاوتی از موضوع را نمایان میکنند.
از جمله آیتمهای برنامه خیاط خانه، دابسمش، گزارش مردمی و ...
است.
وی درباره این موضوع که بخشی از این برنامه افراد در مقابل قاب آئینه میایستند و از خودشان میگویند هدف شما از این آیتم چیست؟، گفت: در آیتم گزارش مردمی با آینه، در واقع به مفهوم محوری و مرکزی برنامه، یا همان خود انتقادی اشاره میکند.
حضور آینه به لحاظ روانی، شرایط دروننگری را برای مردم فراهم میکند.
پرسشهای آیتم نیز به گونهای طراحی میشوند که افراد را به درون خود ارجاع دهند.
وی در پاسخ به این پرسش که امروزه مهمترین چالش برنامههای تلویزیونی نحوه ارتباط با مخاطبان برنامه است؟
چه مسیرهایی برای ارتباط تنگاتنگ با مخاطب دارید؟، تصریح کرد: ما از همه مسیرهای ممکن برای ارتباط با مردم استفاده میکنیم.
از سامانههای پیامکی گرفته تا وب سایت و شبکههای اجتماعی.
به علاوه اینکه یکی از ارکان هویتی یقه هفت، تعاملی بودن برنامه است.
به این معنی که ما با قرار دادن اطلس موضوعی، در وبسایت برنامه از مردم خواستیم که تولیدات رسانهای خودشان در حوزه مربوط به برنامه را برای ما ارسال کنند و ما از تولیدات مردمی استفاده میکنیم.
وی درباره دکور برنامه نیز توضیح داد: دکور برنامه با توجه به ارکان هویتی برنامه که در برند بوک یقه ۷ آمده طراحی شده است.
ولی به طور کلی این دکور شبیه خانه با فضایی صمیمی، حاوی رنگهای روشن و غلبه سفید برای امیدبخشی و نشاط آفرینی و حضور کتاب در کتابخانه به معنی دانایی و لباسهای یقه هفت به عنوان نماد برنامه است.
تنها درباره اینکه برای ماه مبارک رمضان تدارک چه بخشهاو آیتمهایی که متناسب با این ایام باشه دیدهاید؟؛ گفت: یقه هفت در ماه مبارک رمضان، مهمان خانههای مردم خواهد بود.
ما در ماه مبارک، هر شب با اشاره به یکی از اسماء و صفات پروردگار که در دعای جوشن کبیر آمده و با توجه به این نکته که ما باید تلاش کنیم این صفات را در خودمان ایجاد کنیم و با رویکرد ایجابی به مسائل اجتماعی مرتبط خواهد پرداخت.
برنامه «یقه هفت» در ماه رمضان ازشنبه تا پنج شنبه پخش خواهد شد.
انتهای پیام/