خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 12:54
رئیس کل دادگستری فارس از برگزاری یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور با میزبانی این استان و سومین حرم اهل بیت(ع) ۱۰ آذرماه امسال با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار خواهد شد.
يادواره،برگزاري،حقوقدان،شهادت،فارس،اسلامي،كشور،شهداء،ايثار،ش ...

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس از برگزاری یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور با میزبانی این استان و سومین حرم اهل بیت(ع) ۱۰ آذرماه امسال با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی دوشنبه ۸ آذر به خبرنگاران گفت: این یادواره با همکاری سپاه فجر فارس، دادگستری کل استان، سازمان بسیج حقوقدانان، مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور مسئولان عالی رتبه قضایی و اجرایی کشور روز چهارشنبه دهم آذرماه برگزار می‌شود.
او با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به ویژه نسل جوان انقلاب است، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست» وظیفه اصلی امروز ما اهمیت دادن به این فضیلت بزرگ است.
موسوی بیان کرد: با چنین اقدامات فرهنگی در چنین برهه مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی به دشمنان خود هشدار می‌دهیم که حق مردمان سرافراز این مرز و بوم حتی به قیمت تقدیم ارزشمندترین گوهر و جودیمان که پیش از این نیز در جنگ هشت ساله به اثبات رسانده‌ایم زایل و ضایع شدنی نیست.
او گفت: ایران اسلامی میدان کارزار و مجاهدت مردانی است که به تأسی از سیدالشهداء(ع) علم مبارزه و مقاومت برداشته و رسالت صیانت از ارزش‌های الهی را بر عهده گرفته‌اند.
موسوی افزود: شهدای حقوقدان نقش برجسته‌ای در تاریخ ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته‌اند و برگزاری این یادواره و ضمن تقویت روحیه ایثار و شهادت، مقاومت، جهاد و ازخود گذشتگی برای میهن اسلامی شناسایی و ارائه الگوهای ارزشی به جامعه حقوقی کشور، معرفی شهداء حقوقدان ایران اسلامی به مردم و گفتمان سازی شهادت به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های فرهنگ و منش ایثار در میان جامعه حقوقی کشور سرلوحه ما در برگزاری این یادواره است.
موسوی عنوان کرد: فعالیت کمیته‌های مختلف برگزاری این یادواره از ماه‌های قبل آغاز شده و فضای مناسبی برای میزبانی استان در یادواره شهدای حقوقدان در فارس فراهم شده است.
این مقام قضایی با قدردانی از همه تلاشگران و خادمان شهداء و همچنین سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری این رویداد فرهنگی، گفت: استان فارس کانون حرکت‌های نوین فکری و فرهنگی است و در همین راستا حقوقدانان بسیجی فارس نیز با برگزاری این یادواره ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء، گام اول در برگزاری سلسله اقدامات فرهنگی ویژه شهدای حقوقدان در کشور را برداشته‌اند.
انتهای پیام