خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولید ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی از ابتدای سال

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 12:54
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید ۱۲۵ هزار و ۶۶۸ تن گوشت مرغ آماده طبخ طی هشت ماه ابتدایی امسال در استان خبر داد.
مرغ،رضوي،توليد،خراسان،استان،كشاورزي

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید ۱۲۵ هزار و ۶۶۸ تن گوشت مرغ آماده طبخ طی هشت ماه ابتدایی امسال در استان خبر داد.
مهدی یعقوب زاده با اشاره به اینکه صنایع تولیدی طیور جزو واحدهای صنعتی است که عوامل متعددی روی میزان فعالیت آن تاثیرگذار است، اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر شرایط اقلیمی برای تولید محصولات کشاورزی جایگاه خوبی دارد و به همین دلیل سرمایه گذاری‌های زیادی در آن صورت گرفته است.
وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۲میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام گرفته است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: روزانه ۴۲۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.
یعقوب زاده با اشاره به تولید تخم‌ مرغ در استان بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۸۳ هزار و ۸۳۸ تن تخم‌ مرغ در استان تولید شده که نسبت به سال قبل افزایش اشته است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی در تولید مرغ مقام چهارم و در تولید تخم مرغ مقام دوم کشور را داراست.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یعقوب زاده گفت: در صورت کاهش مصرف مرغ در استان گوشت مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و ذخیره‌سازی شده و برای جبران کسری مرغ با هدف تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت در صورت لزوم توزیع می‌شود.
انتهای پیام