خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در سوریه و عراق

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 12:41
خدمات پزشکی در درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در سه شهر نجف، کربلا، کاظمین و دمشق انجام می‌شود.
احمر،هلال،اعزام،زيارت،حج،پزشكي،نجف

طاهر درودی معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعزام گروه پزشکی به کشور عراق گفت: از روز گذشته ارائه خدمات در نجف شروع شده و طبق توافق‌ها با سازمان حج و زیارت، فعالیت‌های هلال احمر بصورت سرپایی و پیش بیمارستانی است.
خدمات پرستاری، تحت نظر، اکسیژن درمانی، تزریقات، گچ‌گیری، پانسمان، بخیه و نوار قلب در درمانگاه‌های هلال احمر انجام می‌شود.
درودی ادامه داد: اگر بیماری نیاز به خدماتی بیش از این حد را داشته باشد، به بیمارستان‌های عراق منتقل خواهد شد.
در صورتی که زائران به بیماری کرونا مشکوک باشند، تست PCR، کار‌های اولیه و تجویز دارو صورت می‌گیرد و اگر به بستری نیاز بود، به بیمارستان‌‎های عراق منتقل خواهند شد.
با توجه به توافق هلال احمر با سازمان حج و زیارت، ۶ آذر اولین گروه پزشک، پرستار، نیرو‌های IT، اداری و تکنسین‌ها برای پوشش سه درمانگاه نجف، کربلا و کاظمین اعزام شدند.
هلال احمر امروز هم برای تکمیل کادر درمان، نیرو‌هایی را اعزام کرد.
پیش از ظهور داعش، هلال احمر درمانگاه فعال و شبانه‌روزی در سوریه داشت و در حال حاضر بر اساس مذاکراتی که با معاون وزیر بهداشت سوریه انجام شد، در صورت اعزام زائران، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درمانگاهی در دمشق راه‌اندازی خواهد کرد.
هلال احمر پزشکی، همراه کاروان‌های زیارتی اعزام نمی‌کند و پزشک‌ها بصورت مستقر در درمانگاه‌های نجف، کربلا و کاظمین حضور دارند.
انتهای پیام/