خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انجام ۵ هزار ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تجاری در البرز

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 08 آذر 1400 - 11:42
البرز - رئیس سازمان صمت البرز گفت: در آبان ماه امسال ۵ هزار و ۸۴۴ مورد بازرسی از واحدهای تجاری، خدماتی و صنفی استان انجام و ۸۳۷ تخلف شناسایی شده است.
البرز،بازرسي،ريالي،تخلف،ارزش،ريال،استان

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی صبح دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار البرز اظهر کرد: در آبان ماه امسال ۵ هزار و ۸۴۴ مورد بازرسی از واحدهای تجاری، خدماتی و صنفی استان انجام و ۸۳۷ تخلف شناسایی شده است.
وی بیان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بالغ بر یک هزار و ۵۱ میلیارد ریال بوده و در همین راستا مراتب جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز تعداد بازرسی‌های انجام شده در قالب گشت‌های مشترک بازرسی در سطح استان را ۴ هزار و ۵۱۰ مورد اعلام کرد و افزود: در آبان ماه سال ۱۴۰۰ و در چارچوب بازرسی‌ها و نظارت بر موارد مرتبط با تنظیم بازار، ۱۲۴۳ مورد تخلف شناسایی شده که ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۷۸۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال بوده است.
وی گفت: در این مدت همچنین، ۱۲۱۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی توسط معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت البرز و اصناف انجام شده که ۲۷۱ تخلف شناسایی شده و ارزش ریالی آن ۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بوده است.
ربیعی اظهار کرد: در آبان سال جاری، ۷۴۶ مورد انواع شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴، پیام‌گیر و به صورت حضوری در استان البرز ثبت شده است.
وی متذکر شد: در این مدت همچنین و با تلاش بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت، ۵۳۰ مورد تخلف در حوزه کشف کالای قاچاق با ارزش ریالی بیش از ۳ هزار ۹۲۵ میلیارد ریال محرز شده و استان البرز در این بخش حائز رتبه دومی کشوری شده است.